Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
Cestni bonton

[Video] Zadrga: odpreti jo znamo, kako pa nam gre zapiranje?

Obljavljeno: julij 2020
Čas branja: 5 minut

»Promet niso samo zakoni. Promet temelji na tem, da spoštujemo in varujemo drug drugega«, izpostavljajo Atmosferci. Čeprav prometni znak za zadrgo ni več del Pravilnika o prometni signalizaciji in opremi cest, to ne pomeni, da zadrga ne velja več. Nasprotno! Zadrga bi morala biti tako ustaljena, celo samoumevna, da prometnega znaka ne potrebuje. Oglejte si video, kjer sta Ciril in Jure preverila, kako je s tem.

Vsak osnovnošolec že ve, kako pomembno je, da se zadrga zapira dobro in tekoče – ko pridemo za volan pa včasih na to kar pozabimo. Z območji, kjer bi moral delovati sistem zadrge, povezujemo gnečo in slabo voljo. A v resnici je oboje posledica prav tega, da zadrga ne deluje, kot bi morala. Tega, da se nekateri vozniki želijo vključevati prezgodaj, da jih drugi nočejo »spuščati« in potem je tu še posebna sorta »šerifov«, ki se odločijo, da bodo delali red kar pri vseh.

In ker bi moral biti sistem zadrge sicer otročje lahek, sta ga v spodnjem videu Atmosferca Ciril in Jure prikazala otročje preprosto. Pojasnjujeta, kaj je je točka sodelovanja in strpnosti, kjer promet lahko steče ali pa se pokvari – odvisno od ravnanja voznikov. In predvsem, če je zadrgo povzročil izredni dogodek, kot je prometna nesreča, naj oči ostanejo na cesti. Tudi to je ključno za pretočnost cestnega prometa.

Veste, kje vse velja sistem zadrge?

Če je na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu, dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas. Tako pravi CPP. A ker je sistem zadrge tudi stvar vozniške kulture in sobivanja vseh udeleženih v prometu, je priložnosti, kjer zadrga lahko pripomore k boljši prometni pretočnosti, še več. V prispevku Veste, kje velja sistem zadrge? smo z AMZS natančneje pretresli različne situacije.

Aplikacija DRAJV

Z aplikacijo DRAJV lahko spremljate, kako varno res vozite.

SORODNE VSEBINE

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Moje ceste

DRAJV – ena aplikacija in kup razlogov za uporabo

DRAJV – ena aplikacija in kup razlogov za uporabo

Vozniki so delili svoje izkušnje z aplikacijo DRAJV. Ta dokazano spreminja vozniške navade in izboljšuje varnost vožnje.

Preberi več
Kako izbrati asistenčne sisteme za svoje vozilo?

Kako izbrati asistenčne sisteme za svoje vozilo?

Kateri asistenčni sistemi najbolj pripomorejo k varnosti in kateri k udobju med vožnjo? Kaj priporočajo strokovnjaki?

Preberi več
Vabilo:

Vabilo: "Asistenčni sistemi - med varnostjo in udobjem"

Prijavite se na posvet o asistenčnih sistemih

Preberi več
4 rešitve za stresne situacije v prometu

4 rešitve za stresne situacije v prometu

Stresne situacije so v prometu pogoste. Z ustreznim odzivom se izognemo stresu, konfliktu in zagotovimo večjo varnost.

Preberi več
[Video] Kakšna voznika sta smučarska skakalca Jernej Damjan in Anže Lanišek?

[Video] Kakšna voznika sta smučarska skakalca Jernej Damjan in Anže Lanišek?

Smučarska skakalca Jerneja Damjana in Anžeta Laniška smo povprašali, kako sta opravila vozniški izpit in kakšna voznika sta.

Preberi več
Vaša simulirana vožnja pove, kako (ne)varni ste na cesti

Vaša simulirana vožnja pove, kako (ne)varni ste na cesti

Raziskava na simulatorju vožnje je razkrila veliko zanimivosti o vozniških navadah in slogu vožnje.

Preberi več
Kam gledajo pešci, ko prečkajo cesto?

Kam gledajo pešci, ko prečkajo cesto?

Pešci so med najbolj ogroženimi v prometu. S pametnim sistemom COPS@zebra lahko preprečimo marsikatero nesrečo.

Preberi več