Ste kdaj opazili neobičajne talne označbe na regionalni cesti Podpeč–Rakitna? Ste vedeli, da gre za poseben pilotni projekt Direkcije RS za infrastrukturo, namenjen motoristom? Povprašali smo jih o rezultatih tega projekta in izvedeli, kakšni so nadaljnji načrti s temi posebnimi označbami.
Pozor, imamo problem!
Leta 2016 je Direkcija RS za infrastrukturo začela z izvajanjem pilotnega projekta, s katerim je želela izboljšati prometno varnost na državni cesti Podpeč–Rakitna. Ta cesta ima veliko ovinkov, hkrati pa je Rakitna priljubljena izletniška točka in se zato na tej cesti v lepem vremenu srečujejo avtomobili, motoristi in kolesarji.
Odgovornim so posebej v oči padli motoristi. Ugotovili so, da je na tem odseku delež motoristov v poletnih mesecih približno med 6 in 7 odstotki. Med vikendi ta odstotek naraste in doseže več kot 10 odstotkov. To niti ne bi bilo problematično, če bi bili vsi udeleženci previdni. Opazili so namreč, da nekateri motoristi ta del ceste uporabljajo kot poligon, kar je zaradi nepreglednosti ceste močno nevarno. Taka vožnja namreč združuje preveliko hitrost, prehitevanje prek neprekinjene črte in vožnjo po nasprotnem pasu. In zdaj si ob tem predstavljajte še avtomobile in kolesarje.
Ob zavedanju, da motoristi in kolesarji sodijo med najbolj ranljive udeležence v prometu, ki jih vsako leto spremlja veliko število prometnih nesreč s smrtnim izidom ali pa s hudo telesno poškodbo, je Direkcija za infrastrukturo na osnovi pozitivnih izkušenj iz tujine za izboljšanje prometne varnosti naročila posebne talne označbe na cesti Podpeč–Rakitna. Njihov namen je, da motoriste pri zavijanju v levi ovinek usmerjajo stran od sredinske črte. Kljub nagibu motorja se motoristi ne bodo nagnili prek sredinske črte, hkrati pa naj bi upočasnili svojo vožnjo ter tako zmanjšali možnost trka z drugimi udeleženci v prometu.
Posebne talne označbe so narisane na 15 ovinkih, na njih pa opozarja tudi znak ob cesti.
Rezultati in ugotovitve so presenetljivo dobri
Na Direkciji RS za infrastrukturo so analizirali podatke o prometnih nesrečah na tem območju.
Rezultati v številkah
V obdobju, ko so bile narisane označbe, se je glede na primerljivo obdobje pred ukrepom število prometnih nesreč motoristov v izpostavljenih ovinkih zmanjšalo za kar 71 odstotkov! Število vseh nesreč v izpostavljenih ovinkih pa se je zmanjšalo za več kot 56 odstotkov.
Na celotnem območju se je število vseh nesreč zmanjšalo za 29 odstotkov, število nesreč motoristov pa za slabih 21 odstotkov.
Glavna ugotovitev Direkcije RS za infrastrukturo je, da so izvedeni ukrepi pozitivno vplivali na prometno varnost motoristov, saj se je število prometnih nesreč motoristov v izpostavljenih ovinkih v primerljivem obdobju po ukrepu zmanjšalo za več kot dve tretjini.
Kakšni so načrti?
Glede na to, da so označbe koristne, a za zdaj prisotne le na cesti Podpeč–Rakitna, nas je zanimalo, če bodo postale splošno uveljavljene. »Splošna uporaba tovrstnih označb bi izničila njihov učinek. Zato se tovrstni ukrepi vedno izvajajo samo na delih ceste, kjer je to na podlagi monitoringov in podatkov (na primer povprečen letni dnevni promet, statistika prometnih nesreč v krivinah, tako imenovane ‘skoraj nesreče’ …) dokazano smiseln in utemeljen ukrep,« so nam pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo.
Bodo pa ob pričetku motoristične sezone v letu 2021 izvedli monitoring še na dveh cestah, ki sta med motoristi bolj priljubljeni. To sta:
- Prebold–Trbovlje (t. i. Marija Reka) in
- Preddvor–Jezersko.
Podatki bodo vplivali na odločitev o morebitni uvedbi posebnih talnih označb za motoriste tudi na teh dveh cestah.
Kaj pa vi mislite o teh talnih označbah? Ali pripomorejo k varnejši vožnji? Če imate mnenje ali še kakšno idejo, kako preprečiti prometne nesreče in zaščititi ranljive udeležence v prometu, nam pišite prek Facebook strani Vozim se, kjer redno objavljamo zanimive in poučne vsebine o prometni varnosti.
Zapomnite si vsaj ta napotek:
Motoristi: Bodite previdni pri vožnji v ovinke. Odmaknite se od sredinske črte. Še posebej, če vas na to opozori zgornja talna oznaka.