Mikromobilnost

Kolo, skiro, električni skiro, električno kolo, invalidski voziček, električni skuter. Na tej strani so zbrani nasveti, testi in iniciative za varnejše sobivanje novih oblik mobilnosti na skupnih površinah.

Majhna vozila, velike poškodbe

Mikromobilnost, torej mobilnost na lahkih prevoznih sredstvih, ki spretno premagujejo krajše razdalje, je najhitreje rastoča oblika mobilnosti v zadnjih letih. Nič čudnega, saj smo pri tej obliki prevoza predvsem v mestu zelo hitri, neodvisni od javnega prevoza, izognemo se zastojem, prav tako pa smo okolju prijazni.

A nove mobilnosti prinašajo nove nevarnosti.

  • Posledice nesreč z e-skiroji so zelo hude, primerljive z nesrečami mopedistov in motoristov.
  • Najpogostejše so poškodbe glave, zlomi zgornjih in spodnjih udov, poškodbe mehkih tkiv.
  • Približno 17 % voznikov e-skirojev nosi čelado, vendar le 1 % tistih, ki vozijo najet e-skiro.
  • V letu 2023 sta v prometnih nesrečah umrla 2 voznika električnega kolesa. V letu 2023 se je hudo telesno poškodovalo 30 voznikov električnih skirojev.
  • Na območjih skupnega prometa se moramo prilagoditi hitrosti najbolj ranljivih – to so pešci

Kaj je mikromobilnost?

Izraz mikromobilnost vključuje prevozna sredstva, katerih hitrost ne presega 25 km/h, masa pa ne 550 kg. Njihova prednost je, da pomagajo hitro premagovati krajše razdalje, predvsem v mestih. Najpogosteje uporabljamo kolo, električno kolo, električni skiro, v skupino mikromobilnih prevoznih sredstev pa uvrščamo tudi segway, električni skuter in invalidski voziček.

Ne bluzi, z glavo kruzi

Zavod VOZIM in Zavarovalnica Triglav sta združila moči v iniciativi “Ne bluzi, z glavo kruzi”, ki se osredotoča na varno mikromobilnost. Namenjena je predvsem mlajši generaciji, pri kateri so e-skiroji izjemno priljubljeni, a so z njihovo uporabo povezane tudi številne nesreče in poškodbe. Iniciativa na interaktiven način spodbuja vse generacije, da v prometu od izgovorov preidemo na odgovorno ravnanje.

Pobuda “Ne bluzi, z glavo kruzi” vključuje:

  • izobraževalne in preventivne aktivnosti, kot so delavnice v šolah,
  • uporabo simulatorja vožnje z e-skirojem za varno (prvo) izkušnjo in
  • dogodke Križišče mikromobilnosti, kjer mladi in starejši skupaj raziskujejo varnejše srečevanje na skupnih površinah,
  • 360-stopinjski pogled na prometne izzive in nevarne točke v posamezni lokalni skupnosti z orodjem DRAJV zemljevid.

Še več video vsebin si oglejte tukaj.

Iniciativa pa se ne želi ustaviti le pri izgovorih. Osredotoča se tudi na izzive v zakonodaji in nadzoru, poudarja pomen uporabe čelade za vse starosti in spodbuja odgovorno vožnjo. S kreativnimi in izobraževalnimi pristopi ter sodelovanjem z mladimi sodelujoče organizacije želijo prispevati k večji varnosti in trajnostni mobilnosti v mestnih okoljih.

Kaj je treba vedeti o e-skirojih?

V zadnjih letih je na slovenskih cestah prišlo do znatnega povečanja števila električnih skirojev, kar je privedlo tudi do povečanja prometnih nesreč z njihovo udeležbo.

Kaj kažejo statistike za leto 2023?

Zabeleženih je bilo 232 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki e-skirojev. Pri tem so vozniki e-skirojev sami povzročili več kot polovico teh nesreč (145). Težke so tudi posledice teh nesreč, saj se jih je 30 težje, 165 pa lažje poškodovalo.

E-skiroji, ki so po definiciji lahka motorna vozila, so zaradi svoje konstrukcije manj stabilni in lahko pri hitrostih do 25 km/h predstavljajo večje tveganje za voznika. Majhna kolesa električnih skirojev so občutljiva na neravnine in ovire, kar povečuje možnost padcev in poškodb.

Zaščitna čelada za električni skiro za vse starosti je prvi ukrep, s katerim lahko preprečite hude poškodbe, če se vam zgodi nesreča z e-skirojem.

Poznavanje pravil, ki veljajo za lahka motorna vozila, med katere spada tudi e-skiro, pa osvežite z našim testom: Test CPP: Električni skiro – kaj je prav in kaj ne?

Če na cestah naše vedenje precej strogo določajo pravila, pa se v mestnih središčih in na skupnih površinah večkrat znajdemo v situacijah, ko nam do varnega sobivanja pomagajo bonton, pozorno spremljanje drugih udeležencev in dogovor med njimi.

Na kaj biti pozoren, da se bo vsaka vožnja končala varno in prijetno, smo strnili v zanimivih člankih:

Zanimive izkušnje za večjo varnost

Če želite okrepiti svojo varnost, doživeti kaj novega in zanimivega, izkoristite zanimive programe Zavarovalnice Triglav, zasnovane z mislijo na vse generacije v prometu.

  • Pridite v Triglav Lab in preizkusite prvi simulator vožnje z e-skirojem v Sloveniji. Simulator vozniku električnega skiroja ponuja virtualni prikaz realnih okoliščin v prometu, predvsem pri srečevanju z ostalimi udeleženci v prometu. Simulator priporočamo vsem, predvsem pa mlajšim bodočim uporabnikom e-skiroja, saj je simulacija strokovno vodena, moderirana in komentirana ter zato koristno orodje za spoznavanje z e-mikromobilnostjo.
  • Obiščite katerega od dogodkov Križišče mikromobilnosti, ki bodo razpisani v letošnjem letu.

Ne bi tvegali, ampak bi se raje zavarovali?

Poskrbite za brezskrbno mobilnost, tudi če vozite kolo, električno kolo, električni skiro, segway, električni skuter ali invalidski voziček. Zavarovalnica Triglav nudi zavarovanje pri uporabi teh prevoznih sredstev za primer vaše odgovornosti in nezgode.

 

To pomeni, da nudi zavarovanje tudi v primerih:

  • povzročitve škode drugim osebam in njihovim stvarem,
  • če se med vožnjo poškodujete in
  • če boste potrebovali asistenčno pomoč doma ali v tujini.

 

Zavarovalno kritje lahko razširite tudi s kasko zavarovanjem za primer, če se poškoduje ali uniči vaše mikroprevozno sredstvo.

 

Vse informacije in spletni obrazec za sklenitev zavarovanja najdete na spletni strani Zavarovanje mikromobilnosti.