»Promet niso samo zakoni. Promet temelji na tem, da spoštujemo in varujemo drug drugega«, izpostavljajo Atmosferci. Čeprav prometni znak za zadrgo ni več del Pravilnika o prometni signalizaciji in opremi cest, to ne pomeni, da zadrga ne velja več. Nasprotno! Zadrga bi morala biti tako ustaljena, celo samoumevna, da prometnega znaka ne potrebuje. Oglejte si video, kjer sta Ciril in Jure preverila, kako je s tem.
Vsak osnovnošolec že ve, kako pomembno je, da se zadrga zapira dobro in tekoče – ko pridemo za volan pa včasih na to kar pozabimo. Z območji, kjer bi moral delovati sistem zadrge, povezujemo gnečo in slabo voljo. A v resnici je oboje posledica prav tega, da zadrga ne deluje, kot bi morala. Tega, da se nekateri vozniki želijo vključevati prezgodaj, da jih drugi nočejo »spuščati« in potem je tu še posebna sorta »šerifov«, ki se odločijo, da bodo delali red kar pri vseh.
In ker bi moral biti sistem zadrge sicer otročje lahek, sta ga v spodnjem videu Atmosferca Ciril in Jure prikazala otročje preprosto. Pojasnjujeta, kaj je je točka sodelovanja in strpnosti, kjer promet lahko steče ali pa se pokvari – odvisno od ravnanja voznikov. In predvsem, če je zadrgo povzročil izredni dogodek, kot je prometna nesreča, naj oči ostanejo na cesti. Tudi to je ključno za pretočnost cestnega prometa.
Veste, kje vse velja sistem zadrge?
Če je na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu, dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas. Tako pravi CPP. A ker je sistem zadrge tudi stvar vozniške kulture in sobivanja vseh udeleženih v prometu, je priložnosti, kjer zadrga lahko pripomore k boljši prometni pretočnosti, še več. V prispevku Veste, kje velja sistem zadrge? smo z AMZS natančneje pretresli različne situacije.
Aplikacija DRAJV
Z aplikacijo DRAJV lahko spremljate, kako varno res vozite.