So vas na kolesarskem izpitu učili levo v križišču zavijati z nakazano levo roko in vožnjo po sredi križišča? Pojasnjujemo, da ima kolesar pri zavijanju levo v križišču na voljo še eno, varnejšo možnost.
Nobene dileme ni, če je vodenje kolesarjev v križišču urejeno s talno signalizacijo. V tem primeru sledimo talnim označbam. Kaj pa, če talnih označb ni?
Možnost A: Križišče prevozite po sredini križišča
To pomeni, da se na svojem voznem pasu razvrstite na levo stran. Pred tem se s pogledom prepričajte, ali lahko premik opravite varno, nakažite smer vožnje z levo roko in se razvrstite na levo stran desnega vozišča. Če ste na prednostni cesti, zapeljite v sredino križišča. Počakajte na prosto pot oziroma upoštevajte pravilo srečanja in nato zapeljite po sredini križišča do novega pasu, kjer normalno nadaljujete pot ob desnem robu.
Ta način zavijanja levo je značilen za motorna vozila. Kolesar je med večjimi in močnejšimi vozili sredi križišča precej izpostavljen morebitni nevarnosti, ampak kljub temu je ta način zavijanja levo skladen z zakonodajo.
Možnost B: Križišče prevozite postopoma ob robu
Druga možnost je postopno zavijanje levo. To pomeni, da kolesar ne zapušča desnega roba ceste. Najprej prečka eno cesto in nato še drugo. Pri obeh prečkanjih cest mora preveriti, če je pot prosta.
Ta način je še najbolj podoben poti, ki jo pri prečkanju križišča opravi pešec. Res je ta možnost malenkost bolj zamudna, a strokovnjaki opozarjajo, da je bolj varna.
Izbira med obema načinoma je verjetno odvisna tudi od same situacije. V velikem ali zelo prometnem križišču je zagotovo bolje izbrati varnejšo možnost B, pri manjših in preglednih križiščih pa tudi možnost A ne predstavlja velike nevarnosti in se mnogi kolesarji raje odločijo za krajšo pot.
Kateri način je ljubši vam? Za boljšo predstavo obeh možnosti je tu še animacija.
Ne pozabite! Če s kolesom prečkate prehod za pešce, morate sestopiti s kolesa. Priporočamo, da preverite tudi druge najpogosteje spregledane predpise za kolesarje, in želimo srečno pot!