Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
CPP Članek

5 novih prometnih znakov, ki jih morate poznati

Čas branja: 5 minut

Prometne znake, s katerimi se udeleženci v prometu srečujemo na cesti, ureja Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. Ta se z razvojem infrastrukture in iskanjem novih ukrepov za bolj varen in tekoč promet redno dopolnjuje, kar pomeni, da se udeleženci v prometu tudi redno srečujemo z novimi prometnimi znaki. Ti včasih urejajo novonastale situacije, včasih pa zamenjajo že obstoječe znake in označbe. Ste na tekočem s spremembami ali vas novi prometni znaki presenetijo na cesti?

O spremembah Pravilnika o prometni signalizaciji in novih prometnih znakih običajno poročajo množični mediji. A vseeno se vozniku, če na te novice ni pozoren, lahko zgodi, da prometni znak prvič vidi šele na cesti. V nadaljevanju predstavljamo 5 prometnih znakov, ki si jih morate zapomniti.

Poznate znak za hitro cesto?

Izkušeni vozniki boste ob teh dveh znakih morda zbegani, čeprav se na cesti že nekaj časa srečujete z obema. Znak za hitro cesto se je namreč spremenil. Slovenija je po vzoru drugih evropskih držav prevzela prometni znak za hitro cesto, ki je enak znaku za avtocesto, le da je v modri barvi. Novi prometni znak torej označuje hitro cesto, na kateri je dovoljena hitrost 110 km/h. Dovoljena hitrost na cesti, določeni za motorna vozila, je 90 km/h.

Hitra cesta

Mesto, kjer se začenja hitra cesta.

Cesta, določena za motorna vozila

Mesto, kjer se začenja cesta za motorna vozila, na kateri ni dovoljen promet motornih vozil, ki po deklaraciji proizvajalca ne dosegajo hitrosti 60 km/h, pešcev, kolesarjev in vprežnih vozil.

Če na hitri cesti srečate vozilo s tujimi registrskimi tablicami, svetujemo previdnost. Moder prometni znak z enakim simbolom namreč v Avstriji, Nemčiji ter na Madžarskem označuje avtocesto, kjer je dovoljena hitrost 130 km/h. V Italiji in na Hrvaškem je prometni znak s simbolom za avtocesto zelene barve, kot v Sloveniji.

 

Ste že slišali za območje skupnega prometnega prostora?

Gotovo poznate območje umirjenega prometa – prometni znak, ki v naselju označuje začetek območja, v katerem imajo pešci prednost pred vozili in je dovoljena igra otrok. Na takih območjih je omejitev hitrosti 10 km/h. Nov prometni znak, območje skupnega prostora, pa označuje prometno površino (npr. trg), ki ni deljena na vozne pasove in pločnike. Vsi udeleženci v prometu lahko uporabljajo vso površino, pešci pa imajo prednost.

Območje umirjenega prometa

Mesto v naselju, kjer se začenja območje, v katerem imajo pešci prednost pred vozili in je dovoljena igra otrok.

Območje skupnega prometnega prostora

Označuje mesto v naselju, kjer se začenja območje skupnega prometnega prostora. Znak za omejitev hitrosti je skladen s prometno ureditvijo območja.

Prometni znak za večjo pretočnost križišč

Ta prometni znak je med vozniki že leta 2016 dvignil ogromno prahu. Veliko jih je namreč menilo, da bo namesto večje pretočnosti križišč njegova uvedba povzročila le več prometnih nesreč s kolesarji, motoristi in pešci. Prometni znak je v Zakonu o pravilih cestnega prometa dobil svoje mesto poleti 2021.

Zanimivost: pred leti je tak znak že obstajal.

Vožnja desno ob rdeči luči na semaforju

Znak dovoljuje vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju, in sicer ob pogoju, da je smer prosta.

Svetlobni prometni znak, ki opozarja na vozilo, ki vozi v nasprotno smer

Upamo, da tega svetlobnega prometnega znaka ne boste nikoli videli – in tudi ne boste videli vozila, ki bi vam pripeljalo nasproti na avtocesti. A če bi prometni znak le videli, je zelo pomembno, da ga prepoznate takoj. Gre namreč za nov prometni znak za nevarnost, ki na avtocesti na prikazovalnikih s spremenljivo prometnoinformativno signalizacijo opozarja na voznika, ki vozi v nasprotno smer. Ko bodo kamere na avtocesti zaznale voznika, ki vozi v napačno smer, se bo prometni znak na prikazovalnikih nemudoma aktiviral in opozarjal ostale voznike na nevarnost.

Nasproti vozeče vozilo

Nevarnost nasproti vozečega vozila na smernem vozišču z več prometnimi pasovi v isto smer. Je spremenljiv svetlobni prometni znak z utripajočim rdečim simbolom in se postavlja samo na avtocestah in hitrih cestah.

Ker policijska statistika kaže, da je bilo v primerjavi z letom 2016 leta 2019 40 % več primerov vožnje v napačno smer na avtocesti, je dobro vedeti tudi, kako ukrepati, če na svetlobnem prometnoinformativnem portalu na avtocesti zagledate tak znak. Ko se vam to zgodi, previdno znižajte hitrost in se z voznega umaknite na odstavni pas, s prehitevalnega pa na vozni pas in pot nadaljujte karseda previdno. Če imate možnost, avtocesto zapustite na prvem počivališču ali izvozu, dokler na radiu ne slišite obvestila, da je nevarnost minila.

Nov znak za predor – staro pravilo

Nov prometni znak, ki obvešča oziroma nakazuje vstop v cestni predor, je kvadratne oblike in spada v skupino znakov za obveščanje, ne več v skupino znakov za nevarnost. Na avtocestah je osnovna barva znaka zelena, medtem ko je na ostalih cestah osnovna barva znaka modra. Čeprav novi prometni znak ne opozarja, pač pa samo obvešča, še vedno velja previdnost pri uporabi luči v predoru. Vozniki novejših avtomobilov s sprednjimi dnevnimi lučmi morajo vedeti, ali jim zadaj pozicijske luči gorijo tudi podnevi. Če jim ne, morajo v predoru vsakokrat poskrbeti, da so vidni tudi za vozila, ki so za njimi.

Cestni predor

Vstop v cestni predor ali galerijo. Znak se postavlja pred portalom predora ali galerije. Na avtocestah je osnovna barva znaka zelena.

Star znak za cestni predor

Zapomnite si vsaj ta napotek

Če na svetlobnih prometnoinformativnih portalih nad avtocesto opazite znak za nasproti vozeče vozilo, upočasnite in se umaknite na odstavni oziroma vozni pas ter ob prvem počivališču ali izvozu zapustite avtocesto.

Prometni znaki se tako kot cestnoprometni predpisi redno spreminjajo. Odgovornost voznikov je, da spremljajo obvestila o tem in se učijo novosti. Zato spremljajte novice in vsebine o cestnoprometnih predpisih – ali pa se naročite na e-novice našega spletnega mesta in novice o spremembah predpisov ter pojasnila najpogostejših prometnih zagat prejemajte kar na svoj e-naslov.

Oznake članka: CPP, pešci, prometni znaki, vozniki

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

Anketa: Nove funkcionalnosti v DRAJV-u

Ste redni ali vsaj občasni uporabnik mobilne aplikacije DRAJV? Katere izboljšave in nadgradnje aplikacije bi se vam v prihodnje zdele najbolj dobrodošle? Delite z nami svoje predloge, da bo DRAJV še bolj atraktiven in vsestranski.

Anketa: Kaj bi radi doživeli z nami?

Na portalu Vozim se smo osvežili marsikatero CPP temo, upamo si govoriti tudi o cestnem bontonu. A ne želimo ostati le pri teoriji. Zanima nas praksa, vožnja, vse tisto, kar doživimo za volanom. Tu je priložnost, da nam poveste, kaj bi pa radi vi in kakšnih izkušenj si želite vi. Rešite kratko anketo in nam s svojimi odgovori pomagajte sooblikovati naše akcije in portal Vozim se.

Adrenalinska rally vožnja s prvakom Rokom Turkom

Zaključek letošnje akcije Ponovno na izpitno vožnjo je bil ekskluziven in adrenalinski! Izžrebano nagrajenko in nagrajenca je državni prvak v rallyju Rok Turk popeljal na adrenalinsko vožnjo s svojim tekmovalnim vozilom. Na poligonu Centra varne vožnje na Vranskem pa sta nagrajenca tudi sama preizkusila privlačnost dinamične vožnje s posebnim izvenserijskim športnim vozilom. Preverite, kako je bilo! 3 … 2 … 1 … Gas!

Kako se upreti silam v ovinku?

Mnogim je bilo malo mar za fiziko v šoli, a ko govorimo o varni vožnji skozi ovinek, se ji ne moremo izogniti. V tokratnem članku bomo pogledali, kaj se zares dogaja z avtomobilom, ko zapeljemo v ovinek, in kako pri tem ohraniti nadzor. Videli boste, da so sodobni pametni telefoni res zelo pametni in da nam lahko pomagajo pri izboljšanju vožnje. Uporaben nasvet iz prakse pa bo z nami delil Rok Turk, državni prvak v reliju.

DRAJV – ena aplikacija in kup razlogov za uporabo

Navade, tudi vozniške, so železna srajca. Kako odložiti staro srajco slabih vozniških navad in postati varnejši voznik? Mimo nas gredo opozorila policije, črne statistike, globe. Kaj pa pozitivna motivacija? Pogovarjali smo se s petimi vozniki, ki uporabljajo aplikacijo DRAJV, ki ne kaznuje slabih vozniških navad, ampak vzpodbuja dobre.