Varne ceste Članek

Z DRAJV podatki do varnejših poti

Čas branja: 10 minut

Aplikacija DRAJV že od leta 2015 s pomočjo telematike pomaga več kot desetini slovenskih voznikov k varnejši vožnji. Ti vozniki so skupaj prevozili že več kot 1,5 milijarde kilometrov, s svojimi vožnjami pa so pomagali pridobiti podatke, na podlagi katerih je nastal nov prometni zemljevid Slovenije. Ta ponuja uporabne informacije za skupnosti, občine in tudi posameznike. Spoznajte in uporabite jih tudi vi.

Z DRAJV-om okoli sveta

Čeprav je DRAJV slovenska aplikacija, je zanimivo, da ga lahko uporabljate skoraj kjerkoli od Havajev do Nove Zelandije. V Sloveniji pa praktično ni ceste, ki še ni bila prevožena z DRAJV-om.

DRAJV v svetu: Kje vse vozniki uporabljajo aplikacijo DRAJV?

Vas zanima, kako aplikacija vpliva na vožnjo posameznika? Preberite članek: DRAJV – ena aplikacija in kup razlogov za uporabo in si oglejte izkušnje uporabnikov DRAJV-a, v nadaljevanju pa se bomo posvetili zbranim podatkom, ki so prav tako lahko zelo koristni in po novem dostopni vsem.

Kaj lahko povedo anonimizirani podatki o vožnji na slovenskih cestah, je razložil Boštjan Kop, vodja razvoja aplikacije DRAJV pri Zavarovalnici Triglav.

Kje se nam preveč mudi?

V osmih letih, odkar nas DRAJV spremlja na cestah, je aplikacija zabeležila kar 60 milijonov dogodkov, kjer smo vozniki ravnali tvegano, in sicer to vključuje:

  • prekoračitve hitrosti,
  • premiki telefona, ki pomenijo uporabo telefona med vožnjo,
  • sunkovita zaviranja,
  • prekomerna pospeševanja in
  • izrazite sile v ovinkih.

Na osnovi podatkov je nastal DRAJV zemljevid, na katerem so vidni natančni odseki z najpogostejšimi prekoračitvami hitrosti. Še posebej zanimiv pa je pogled od blizu, saj lahko natančno vidite, na katerih odsekih prihaja do prekoračitev hitrosti.

DRAJV zemljevid

Ker so v DRAJV zemljevid vključene tudi javno dostopne informacije o lokacijah prometnih nesreč, lahko razberete, kateri odseki so najbolj nevarni.

Prisluhnite, kaj je od uporabnih novostih DRAJV-a povedal Andrej Brglez, raziskovalec trajnostne mobilnosti.

Na spodnji sliki vidite primer razcepa Malence na ljubljanski obvoznici. Na tem območju je aplikacija DRAJV zaznala številne prekoračitve hitrosti, hkrati pa se je na tem delu zgodilo tudi večje število nesreč. Oba podatka lahko pristojnim namigneta, da sta morda povezana in da bi bilo treba nadaljnje preučiti ta odsek.

Prekoračitve hitrosti in prometne nesreče

Podatki, ki jih ponuja novo spletno orodje, bodo lahko v veliko pomoč tudi voznikom. Ti bodo lahko na hiter in enostaven način preverili, kje so najbolj kritične točke v prometu in kako najbolj varno do cilja.

Lahko tudi vi s pomočjo DRAJV zemljevida v svojem kraju najdete kak cestni odsek, ki izstopa?

Otroci na cesti

DRAJV zemljevid vsebuje tudi lokacije vrtcev in osnovnih šol. V bližini teh objektov se giblje veliko otrok, ki sodijo med najranljivejše udeležence v prometu. Zelo pomembno je, da pravočasno zaznamo, če na cestah, ki vodijo mimo šol in vrtcev, prihaja do prekoračitev hitrosti.

»Za problematične so se izkazale cone 30 pri šolah in vrtcih. Ugotovili smo, da na teh območjih še vedno prihaja do številnih prekoračitev hitrosti. Vsi ti podatki so zdaj zbrani in javno dostopni na DRAJV zemljevidu, ki je lahko tudi neke vrste smerokaz oz. uporabno orodje lokalnim skupnostim pri načrtovanju prometnih strategij,« je povedal vodja razvoja aplikacije DRAJV v Zavarovalnici Triglav Boštjan Kop.

Primer Velike Lašče–Turjak in kakšno orodje ponuja DRAJV zemljevid občinam?

Župani pogosto naletijo na težave, ki jim sami niso kos ali pa se lahko poslužujejo le določenih rešitev (npr. hitrostne omejitve, radarji).

 

Zanimiv primer uporabe DRAJV zemljevida je predstavil župan občine Velike Lašče Matjaž Hočevar. Na odseku državne ceste Velike Lašče–Turjak je križišče in prehod za pešce. Že več let imajo pešci težave zaradi gostega in hitrega prometa, ki je nevaren predvsem za otroke bližnje šole. Edina možna rešitev, ki jo lahko zagotovi občina, je postavitev radarja, treba pa bi bilo najti boljše rešitve, ki bi naredile pot v in iz šole bolj varno ter hkrati omogočile nemoten promet – npr. s podhodom in krožiščem. Žal do izvedbe teh rešitev še ni prišlo.

 

»Pri aplikaciji mi je všeč, da se vidi, koliko je kršitev. Aplikacija daje tudi podatke, koliko je dnevnega prometa,« je povedal župan občine, ki sam ne more rešiti težave na državni cesti. »Podatke bomo poslali na Direkcijo, se poskusili dogovoriti za sestanek, saj do zdaj ni bilo posluha. Podatki pa lahko pomenijo spodbudo, da se ta odsek ustrezno uredi in zagotovi varnost,« je še povedal.

Primer Velike Lašče–Turjak in kakšno orodje ponuja DRAJV zemljevid občinam?

»Halo, ravno vozim. Kar povej.«

Aplikacija DRAJV zaznava tudi premike telefona, iz katerih lahko sklepamo, da gre za uporabo telefona med vožnjo. Presenetljiv je podatek, da vozniki uporabljajo telefon na skoraj vsakem cestnem odseku.

Največja dodana vrednost DRAJV zemljevida so podatki, ki na enostaven in pregleden način lokalnim skupnostim, različnim organizacijam na področju varne mobilnosti in navsezadnje tudi vsem ostalim voznikom omogočajo konkretneje naslavljati izzive prometne varnosti.

»Podatki, ki nam jih prinaša DRAJV zemljevid, nam kažejo, da je lahko promet vseeno bolj predvidljiv, kot pa imamo velikokrat občutek njegovi udeleženci. Z novim orodjem na področju prometne varnosti se nam tako odpirajo nove priložnosti, da lahko na drugačen način kot doslej rešujemo prometno varnost in različne problematike na tem področju. Orodje tako imamo, le še uporabiti v praksi ga je treba,« ugotavlja Andrej Brglez, raziskovalec trajnostne mobilnosti.

In kaj lahko pričakujemo za prihodnost aplikacije DRAJV? Kaj bo možno z dodatkom umetne inteligence? Odgovarja Marko Grobelnik, raziskovalec na področju umetne inteligence z Instituta Jožef Stefan.

Vozi z DRAJV-om in prispevaj k varnejšim cestam

Veliko voznic in voznikov vozi varneje z aplikacijo DRAJV. Pridružite se jim še vi.

Ob vestni uporabi aplikacije bo vaša vožnja postala bolj varna, hkrati pa boste prispevali tudi k večji varnosti v lokalni skupnosti.

Oglejte si svoje poti v DRAJV zemljevidu in morda boste našli nevarne odseke, kjer morate biti še posebej pozorni ali pa na pazljivost opozoriti svoje potomce, znance, občino …

Za še več zanimivih vpogledov, kaj ponuja DRAJV zemljevid, pa si oglejte najboljše trenutke z dogodka Anatomija vožnje: Z DRAJV podatki do varnejših poti, na katerem smo 25. 1. 2024 v Triglav Labu novinarski in strokovni javnosti predstavili Zemljevid DRAJV.

Zapomnite si vsaj ta napotek:

DRAJV se je skozi leta razvil tudi v neke vrste skupnost, ki povezuje ljudi in hkrati izboljšuje varnost v prometu. DRAJV zemljevid pa ponuja povsem nov vpogled v način vožnje slovenskih voznikov. Na enem mestu so zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu, s katerimi se soočamo na slovenskih cestah.

Oznake članka: avtomobilisti, cpp

Kaj delamo za varnejše ceste?

Kuža Pazi. Ali pazite tudi vi?

Spoznajte, kako varno vozijo vozniki in kateri ukrepi pomagajo pri izboljšanju varnosti v slovenskih naseljih. Posebno pozornost smo namenili šolarjem.

Video: Atmosferci na intervencijski vožnji

Intervencijska vožnja zahteva izjemno spretnost in zavedanje posebnih okoliščin na cesti. Atmosferci so preverili, v čem je drugačna. Oglejte si video!

Asistenčni sistemi za starejše voznike

Starejši vozniki so spoznavali, preizkusili in se navdušili nad najpriporočljivejšimi asistenčno-varnostnimi sistemi ter avtomatskim menjalnikom.

Zavarovalnica Triglav predstavlja: Velikani vožnje

Zakaj so starejši vozniki velikani vožnje in zakaj jih spoštujemo? Kako doživljajo promet nekoč in danes? In kako pri tem pomagajo naše Osvežitvene vožnje?

Starejši vozniki, preizkusite asistenčne sisteme

V sredo, 12. junija, vas vabimo na brezplačno delavnico v AMZS Center varne vožnje na Vranskem. Spoznali in preizkusili boste asistenčno-varnostne sisteme, ki so v pomoč starejšim voznikom pri varni in udobni vožnji.