Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
Moje ceste Članek

DRAJV – ena aplikacija in kup razlogov za uporabo

Čas branja: 12 minut

Navade, tudi vozniške, so železna srajca. Kako odložiti staro srajco slabih vozniških navad in postati varnejši voznik? Mimo nas gredo opozorila policije, črne statistike, globe. Kaj pa pozitivna motivacija? Pogovarjali smo se s petimi vozniki, ki uporabljajo aplikacijo DRAJV, ki ne kaznuje slabih vozniških navad, ampak vzpodbuja dobre.

Aplikacija DRAJV ne kaznuje, ampak vzpodbuja

Kljub vse bolj izpopolnjeni tehnologiji in neverjetnemu razvoju asistenčnih sistemov ter avtonomne vožnje je na koncu za volanom voznik in njegove odločitve. S čim in kako torej nagovoriti voznike, da povod za njihovo odločitev za varnejšo vožnjo ne bo kazen, pritisk in zastraševanje, pač pa zadovoljstvo, pozitivna izkušnja, uspeh, zmaga? V Sloveniji je na voljo inovativna aplikacija DRAJV, ki s pomočjo telematike pomaga k varnejši vožnji.

Kako aplikacija DRAJV vpliva na način vožnje, smo vprašali pet njenih rednih uporabnikov, ki pripadajo mlajši, srednji in starejši generaciji. Zanimalo nas je, ali so morali svojo vožnjo prilagoditi in kako so jo prilagodili, da lahko pri aplikaciji dosežejo dober rezultat, ali vozijo bolj varno tudi, ko aplikacije nimajo vključene, ter v katerih prometnih situacijah jim DRAJV najbolj pomaga k varnejši vožnji. Svojo izkušnjo so nam opisali Benjamin, Laura, Marjan, Marjetka in Filip.

Pet voznikov, pet različnih izkušenj

Marjetko je z DRAJV-om seznanil mož, a je bila glede svojih začetkov iskrena: »Po pravici povedano mi ni bil najbolj všeč. Imela sem kar ‘težko nogo’. Peljati se 50 km/h po prazni cesti je bilo zame včasih zelo težko. Mislila sem, da s tako počasno vožnjo prej kot ne oviram promet.«

Marjetka ni bila edina z začetnimi težavami. Tudi Marjan je na začetku težko dosegel dober rezultat. Uporabo aplikacije je za nekaj časa opustil, nato pa jo je začel ponovno uporabljati in sedaj jo uporablja redno.

Medtem Benjamin DRAJV uporablja že štiri leta, večinoma pri vožnji na delo in domov, pri čemer dnevno nabere prek 70 km.

Za aplikacijo je Filipu povedal prijatelj, Lauri pa prijateljica, s katero se je vozila na delo. Ta ji je razložila, da je med vožnjo ne more več klicati, saj si bo tako prislužila slab rezultat vožnje.

Kako aplikacija DRAJV ocenjuje vožnjo

Na skupno oceno posamezne vožnje vplivajo:

Prekoračitve hitrostnih omejitev. Aplikacija ima podatke, kašne omejitve hitrosti so na določenem odseku. Večja ko je prekoračitev dovoljene hitrosti, več točk izgubi voznik. Zanimivost: povprečna ocena vožnje uporabnikov DRAJV-a glede hitrosti je 95 točk od 100.

Premiki telefona med vožnjo. Uporaba telefona med vožnjo povzroči manjšo zbranost. Zato aplikacija zazna in odšteva točke, ko voznik premika telefon.

Vpliv na skupno oceno v manjši meri pa imajo še občasni dogodki, kot so prekomerno pospeševanje, zaviranje in zaznane sile v ovinkih.

Za varno velja vožnja z oceno med 90 in 100 točkami. Vozniki, ki imajo skupno oceno voženj vsaj 90 točk ali več, pa so pri Zavarovalnici Triglav kot varni vozniki tudi nagrajeni s popustom pri zavarovanju. Aplikacija omogoča še nekaj funkcionalnosti, na primer avtomatsko snemanje voženj ter dashcam oziroma avtokamero.

Mobilno aplikacijo DRAJV zaženete na začetku vožnje

Začetki so bili težki, a spremembe so opazne

Ustrezna hitrost

Marjetka opisuje, da se je na začetku težko navadila. Rezultati voženj sprva niso bili najboljši, zlasti v naseljih ne, saj je včasih imela občutek, da se sploh ne premika. Vendar se je potrudila upoštevati omejitve hitrosti – drugače pač ni šlo. Malo tudi zato, ker sta z možem vsak dan primerjala rezultate. »In ja, tudi ko DRAJV-a nimam vključenega, opažam, da vozim počasneje … Celo všeč mi je,« je odkrito navdušena Marjetka.

Za Filipa hitrost ni bila problem na avtocesti in hitri cesti, kjer uporablja radarski tempomat, pač pa na regionalnih cestah, še posebej pa pri vožnji v mestu. Čeprav je v okolici šol in vrtcev ali na drugih odsekih kar nekaj opozoril (na primer »ležeči policaji« ali signalne table »Vi vozite«), pa prav zaradi opozoril DRAJV-a vedno zmanjša hitrost do dovoljene.

Benjamin je zaradi uporabe aplikacije doslednejši pri upoštevanju sprememb omejitev hitrosti, predvsem pri prehodu v naselje in iz naselja, zaviranje in pospeševanje je umiril s povečanjem varnostne razdalje, s silami v ovinkih pa ni imel težav. Kadar aplikacije nima vklopljene, je njegova vožnja sunkovitejša predvsem pri zaviranju in speljevanju, včasih pa se mu tudi zgodi, da na odprtih in ravnih odsekih ceste malo prekorači omejitev hitrosti.

Brez sunkovitih pospeškov

Da je na začetku vozil drugače z vklopljeno aplikacijo, je povedal Marjan. A sčasoma je vožnjo prilagodil, se navadil in sedaj med vožnjo z aplikacijo ali brez nje ni razlik: »Ni več hitre vožnje, pospeševanja. Vožnja preko omejitve se zgodi redkokdaj.« Na splošno pa je postal bolj umirjen voznik.

Predvsem pospeševanje in zaviranje je pri vožnji z DRAJV-om morala prilagoditi tudi Laura. Poskuša voziti varno in varčno. Priznava pa, da ko vozi brez aplikacije, čuti manj pritiska in vozi bolj sproščeno.

Med vožnjo ne segam po telefonu

Medtem ko sta se uporabi telefona med vožnjo morala odpovedati Laura in Benjamin, pa Marjan z uporabo telefona že prej ni imel težav, saj uporablja prostoročno telefoniranje. Da telefona v avtu ne bo aktivno uporabljal, se je že dolgo nazaj odločil tudi Filip. Uporablja le prostoročno telefoniranje, in še to večinoma tako, da se le oglaša na klice, sam pa med vožnjo ne želi iskati stikov na konzoli avtomobila, saj se mu zdi tudi to nevarno. Kako je uporaba telefona ali upravljanje navigacije med vožnjo res lahko nevarna, si lahko ogledate v videih z Anamarijo Lampič.

Mobilna aplikacija DRAJV meri hitrost vaše vožnje in analizira tudi druge vidike, ki vplivajo na varnost

Kaj pa pritisk ostalih voznikov?

Mnogi uporabniki DRAJV-a poznajo situacijo, ko zato, ker upoštevajo omejitve hitrosti, zadaj vozeči vozniki postanejo nestrpni. Filipa je na začetku to precej jezilo, a je ugotovil, da mu jeza nič ne pomaga, saj zaradi nje tudi sam postaja nestrpen. Benjamin pa pravi, da ga to ni vrglo iz tira: »K vožnji z DRAJV-om sem pristopil pozitivno, z namenom varne vožnje […]. Tako me tudi niso motili vozniki, ki so vozili tik za menoj in me ob prvi priložnosti prehiteli, ker sem vedel, da se obnašam odgovorno do sebe in drugih udeležencev v prometu.«

»»DRAJV v osnovi ni spremenil mojega načina vožnje, saj največkrat vozim kar najbolj varčno, kar je zelo podobno varni vožnji. Mi pa predstavlja opomnik, ki me lepo spomni, da tak voznik ostajam. Tudi ko ne drajvam, se trudim biti vzoren voznik, svojo vožnjo prilagodim razmeram na cesti in svojim sposobnostim. To včasih pomeni tudi kar hitro vožnjo, a hkrati v trenutku, ko opazim otroke ob cesti, raje vozim še kakšen km/h počasneje. Največja razlika v vožnji z aplikacije oz. brez nje je ob izvozu z avtoceste, ko običajno vozim malo več kot 40 km/h.««

Cene Prevc

Pomaga v mestu, na regionalni cesti in na avtocesti

Uporabniki DRAJV-a navajajo, da jim je aplikacija v pomoč pri različnih prometnih situacijah. Laura ocenjuje, da ima najslabše rezultate pri mestnih vožnjah. To pripisuje predvsem zaviranju in pospeševanju ter dejstvu, da se ji velikokrat mudi, ko je namenjena v mesto. Ker v mestu vozi manj, Benjamin aplikacije pri mestni vožnji skoraj ne uporablja. Če pa jo, mu pomaga v primerih con z omejeno hitrostjo, ki se jih dosledneje drži. Po njegovih izkušnjah je dober rezultat težje pridobiti na avtocesti kot na regionalnih cestah. Na avtocesti se ob zmanjšanem prometu hitro zgodi, da nisi dovolj pozoren na hitrost. Aplikacija po novem omogoča nastavitev zvočnega signala, ki opozori na prekoračitev hitrosti.

Nasprotno pa je Filipu aplikacija v največjo pomoč na regionalnih cestah: »Včasih se na kratki razdalji zvrsti kar nekaj znakov za različne omejitve hitrosti (taka je recimo stara cesta Brezovica–Vrhnika), kjer včasih enostavno ne moreš več vedeti, kolikšna je omejitev hitrosti na določenem odseku. DRAJV sproti kaže omejitve hitrosti, in tako se mi več ni treba obremenjevati zaradi radarskih kontrol.«

Marjan aplikacijo uporablja povsod in ne izbira vrste cest. Največji problem mu predstavlja uvoz in izvoz z avtoceste, kjer je omejitev hitrosti 40 km/h. Tam mnogi vozniki vozijo prehitro, kar je lahko tudi nevarno. To je bila tudi ena izmed pogostih napak voznikov v akciji Ponovno na izpitno vožnjo.

Mobilna aplikacija DRAJV na koncu vsake vožnje naredi analizo vožnje
Če je v vas tekmovalni duh

Benjamin se je do sedaj nekajkrat pomeril s sodelavci in tekma za boljši rezultat je bila vedno zelo tesna. Laura je obljubila, da se bo kdaj pa kdaj pomerila s svojim možem, medtem pa Marjan pravi, da do sedaj še ni pomeril z drugimi, ampak mu je dovolj »tekmovanje« s samim seboj. Vedno si namreč prizadeva pridobiti 100 točk.

Drugače pa je pri Filipu. Aplikacijo DRAJV izmenjaje uporabljata oba z ženo in otroci ob koncu vožnje vedno natančno pregledajo oceno vožnje, komentirajo in navijajo. »Sam moram bolj paziti pri hitrosti, žena pa pri silah, saj je bolj temperamentna voznica. Da vozi manj sunkovito, ji je najbolj hvaležna mlajša hčerka, saj ji je zato v avtu, sploh na ovinkih, manj slabo.« Tudi Marjetka tekmuje z možem in seveda ji je všeč, ko zmaga. A tudi mož je dober in varen voznik, zato včasih o zmagi odločajo zgolj podrobnosti.

  • Trenutno DRAJV redno mesečno uporablja 61.000 voznikov.
  • Od leta 2015 si je aplikacijo DRAJV na svoj mobilni telefon naložilo več kot 135.000 voznikov.
  • Skupaj je bilo z aplikacijo DRAJV prevoženih več kot 640 milijonov kilometrov. To je 15.000-krat okrog ekvatorja.

Ne le varna vožnja, tudi varčna vožnja

Benjamin izpostavlja še dodatne pozitivne učinek DRAJV-a. Ker se vsak dan vozi na isti relaciji 30 km oziroma 45 minut, in to z bolj ali manj podobnimi situacijami, ugotavlja, da umirjena vožnja z DRAJV-om ali pa občasno bolj dinamična vožnja brez DRAJV-a trajata povsem enako dolgo. Razlika se pozna predvsem v sproščenosti, umirjenosti in varčnejši porabi goriva pri vožnji z aplikacijo DRAJV.

Za Marjetko je prednost DRAJV-a to, da je njena vožnja sedaj bolj sproščena in umirjena. A zdaj bolj opazi nestrpne voznike – take, kot je bila včasih sama, dodaja.

Ker želi doseči dober rezultat, je Laura privzela navado, da se od doma odpravi prej, da se ji v avtu ne mudi in ne divja. Marjan meni, da te aplikacija res izboljša kot voznika. Manj si nestrpen, postaneš mirnejši voznik, več voziš po voznem in manj po prehitevalnem pasu. Kot enega izmed pozitivnih učinkov Filip omenja tudi varčnejšo vožnjo.

Izkušnje z aplikacijo DRJAV so raznolike, vsak izmed naših sogovornikov je izpostavil svoj vidik in prispevek k večji varnosti. A ne moremo spregledati tudi splošnega učinka in prispevka aplikacije k večji varnosti na cesti. »Prednosti aplikacije vidim predvsem v kolektivnem trudu za izboljšanje varnosti v prometu,« zaključuje Benjamin.

Preberite si še več o delovanju aplikacije DRAJV in o prednostih njene uporabe ter jo brezplačno naložite na svoj telefon.

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

Anketa: Nove funkcionalnosti v DRAJV-u

Ste redni ali vsaj občasni uporabnik mobilne aplikacije DRAJV? Katere izboljšave in nadgradnje aplikacije bi se vam v prihodnje zdele najbolj dobrodošle? Delite z nami svoje predloge, da bo DRAJV še bolj atraktiven in vsestranski.

Anketa: Kaj bi radi doživeli z nami?

Na portalu Vozim se smo osvežili marsikatero CPP temo, upamo si govoriti tudi o cestnem bontonu. A ne želimo ostati le pri teoriji. Zanima nas praksa, vožnja, vse tisto, kar doživimo za volanom. Tu je priložnost, da nam poveste, kaj bi pa radi vi in kakšnih izkušenj si želite vi. Rešite kratko anketo in nam s svojimi odgovori pomagajte sooblikovati naše akcije in portal Vozim se.

Adrenalinska rally vožnja s prvakom Rokom Turkom

Zaključek letošnje akcije Ponovno na izpitno vožnjo je bil ekskluziven in adrenalinski! Izžrebano nagrajenko in nagrajenca je državni prvak v rallyju Rok Turk popeljal na adrenalinsko vožnjo s svojim tekmovalnim vozilom. Na poligonu Centra varne vožnje na Vranskem pa sta nagrajenca tudi sama preizkusila privlačnost dinamične vožnje s posebnim izvenserijskim športnim vozilom. Preverite, kako je bilo! 3 … 2 … 1 … Gas!

Kako se upreti silam v ovinku?

Mnogim je bilo malo mar za fiziko v šoli, a ko govorimo o varni vožnji skozi ovinek, se ji ne moremo izogniti. V tokratnem članku bomo pogledali, kaj se zares dogaja z avtomobilom, ko zapeljemo v ovinek, in kako pri tem ohraniti nadzor. Videli boste, da so sodobni pametni telefoni res zelo pametni in da nam lahko pomagajo pri izboljšanju vožnje. Uporaben nasvet iz prakse pa bo z nami delil Rok Turk, državni prvak v reliju.

DRAJV – ena aplikacija in kup razlogov za uporabo

Navade, tudi vozniške, so železna srajca. Kako odložiti staro srajco slabih vozniških navad in postati varnejši voznik? Mimo nas gredo opozorila policije, črne statistike, globe. Kaj pa pozitivna motivacija? Pogovarjali smo se s petimi vozniki, ki uporabljajo aplikacijo DRAJV, ki ne kaznuje slabih vozniških navad, ampak vzpodbuja dobre.