Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
Moje ceste

Turneja mobilnosti razkriva, kdo vozi bolje: moški ali ženske

Čas branja: 3 minute

Je res, da so ženske bolj previdne voznice od moških? In moški bolj odločni? Drži, da so mladi vozniki na cesti manj previdni od starejših? Ali se starejši vozniki res počasneje odzivajo? Nekaj konkretnih odgovorov na ta vprašanja smo dobili iz analize 131 voznikov in voznic, starih od 18 do 80 let, ki so se spomladi 2019 udeležili Turneje mobilnosti.

Vsak voznik je izpolnil vprašalnik o samooceni voznih sposobnosti, saj je Turneja mobilnosti tudi raziskava vozniških navad in sposobnosti Slovencev. Poleg samoocene se ocenjujejo oziroma merijo pravilna drža volana, hitrost vožnje, varnostna razdalja, reakcijski čas, predvidevanje nevarnih situacij, uporaba mobilnega telefona in opazovanje prometa. Podatke, zbrane v spomladanski turneji, bomo po jesenski turneji posodobili. Če se torej s podatki v nadaljevanju ne strinjate, predlagamo, da svoj spol ali starostno skupino zastopate na simulatorju varne vožnje DRAJV v jesenski Turneji mobilnosti v kraju, ki vam je najbližje.

Koledar jesenske Turneje mobilnosti

  • 11. in 12. oktober 2019, petek in sobota, Ljubljana, Citypark
  • 18. in 19. oktober 2019, petek in sobota, Postojna, Bogatajevi dnevi zaščite in reševanja, Novi trg 5
  • 25. oktober 2019, petek, Krško, Qlandia Krško
  • 8. november 2019, petek, Koper, Mercator center Koper
  • 13. in 14. november 2019, sreda in četrtek, Ljubljana, Triglav Lab

Moški se imajo za boljše voznike, kot v resnici so

Trije od petih moških so se v spomladanski Turneji mobilnosti ocenili z odlično ali zelo dobro oceno, pri ženskah pa sta se tako visoko ocenili le 2 od petih žensk. Drugačno je bilo mnenje učitelja vožnje, Sandija Štepca, ki je voznike pri preizkusu spremljal. Izpit bi opravila le slaba tretjina voznikov in dobra tretjina voznic. Odstopanje je bilo sicer zelo majhno, a zanimivo je, da so se ženske ocenile toliko slabše.

Analiza voženj je pokazala tudi, da so moški najpogosteje kršili omejitev hitrosti – torej so vozili prehitro. Število moških, ki so omejitve hitrosti kršili, se povečuje z višino prekoračitve hitrosti.

Graf razlik samoocene in ocene ičitelja vožnje pri voznikih in voznicah. Slednje se same ocenijo slabše, a jih učitelj oceni bolje.
Graf razlik samoocene in ocene ičitelja vožnje pri voznikih in voznicah. Slednje se same ocenijo slabše, a jih učitelj oceni bolje.


Mladi vozniki niso najbolj neprevidni

Smučarski skakalec Domen Prevc in učitelj Sandi Štepec pregledujeta analizo DRAJV simulatorja varne vožnje.

V simulaciji so vozniki načrtno izpostavljeni nevarnim prometnim situacijam. Namen je oceniti, ali je voznik situacijo prepoznal kot nevarno in ustrezno reagiral. Na primer: voznik pripelje do stoječega avtobusa. Če situacijo prepozna kot nevarno, ve, da lahko izpred njega pritečejo otroci, in pravilno se bo odzval, če bo upočasnil.

Pri tej vaji so se najbolje odrezali ravno mlajši vozniki, stari od 25 do 34 let. Slaba tretjina jih situacije sicer ni zaznala, dobra tretjina jo je zaznala, ni pa pravilno reagirala, a 40 % voznikov, kar je največ v katerikoli starostni skupini, je situacijo pravilno prepoznalo in tudi pravilno reagiralo.

Graf razlik med sposobnostmi predvidevanja pri dveh starosnih skupinah.

Po drugi strani se je najslabše odrezala naslednja starostna skupina. Med vozniki, starimi od 35 do 44 let, je le vsak deseti prepoznal situacijo in se ustrezno odzval, medtem ko jih skoraj polovica situacije ni niti prepoznala. Za primerjavo: vozniki, starejši od 65 let, so se odrezali bolje.

Sandi Štepec je za to ponudil razlago: »Mladi, ki imajo manj izkušenj, prepoznajo nevarno situacijo in resnično pričakujejo, da bo prišlo do zapleta. Starejši vozniki so medtem že pogosto doživeli tako situacijo, a je šla mimo brez težav.« Pomembna lekcija je torej, da je ne glede na izkušnje vedno pametno pričakovati najslabše. Kljub temu je voznikom, ki so se odrezali najslabše, treba priznati, da se lastnih pomanjkljivosti zavedajo, saj so se večinoma ocenili za povprečne voznike – pri samoocenjevanju si nihče ni dal najvišje ocene.

Niti četrtina voznikov ni upoštevala varnostne razdalje!

Na dogodkih Turneje mobilnosti se lahko preizkusite na DRAJV simulatorju varne vožnje.

Vozniki so v simulaciji doživeli še eno poznano situacijo: dohiteli so počasnega voznika. Namen situacije je merjenje reakcijskega časa in varnostne razdalje, ki jo voznik drži do takšnega vozila, saj je neustrezna varnostna razdalja po podatkih policije drugi najpogostejši razlog nastanka nesreč. Rezultat? Manj kot četrtina voznikov je držala ustrezno varnostno razdaljo in torej v tej situaciji vozila resnično varno. Skoraj polovica voznikov je polovico časa, ko so vozili za počasnim vozilom, varnostno razdaljo kršila, vsak peti celo večino časa. Naslednjič, ko boste na avtocesti, bodite pozorni na svojo varnostno razdaljo!

Andrej Brglez, prometni strokovnjak in direktor inštituta ICK, ki je z Zavarovalnico Triglav in podjetjem Nervtech sodeloval pri razvoju simulatorja, je o preizkusu na simulatorju varne vožnje DRAJV povedal: »Simulator lahko ujame uvid v telo voznika, ki v nobenem obdobju življenja ne laže. Vidimo, kam je gledal, kako hitro je reagiral in na kateri točki je kako reagiral. Simulator je na neki način nezmotljiv detektor vozniškega obnašanja.« Preizkusite svoje obnašanje tudi vi!

Aplikacija DRAJV

Z aplikacijo DRAJV lahko spremljate, kako varno res vozite.

Osebna izkaznica programa

  • Program: Turneja mobilnosti
  • Partnerji projekta: Nervtech, Inštitut za civilizacijo in kulturo
  • Trajanje aktivnosti: maj - november 2019
  • Odgovorna oseba pri Zavarovalnici Triglav: Sara Vehovec, Triglav LAB
  • E-naslov: sara.vehovec@triglav.si
  • Tel. št.: +386 1 4747 334
 
SORODNE VSEBINE

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Moje ceste

30 dolgoletnih voznikov na ponovni izpitni vožnji

30 dolgoletnih voznikov na ponovni izpitni vožnji

30 voznikov se je odpravilo na vožnjo z učiteljem vožnje in ocenilo svoje znanje. Preverite, kaj so ugotovili!

Preberi več
Turneja mobilnosti je pokazala, kje v Sloveniji so najboljši vozniki

Turneja mobilnosti je pokazala, kje v Sloveniji so najboljši vozniki

Celjani vozijo najhitreje, Novomeščani so najbolj samozavestni. Preverite, kako se je odrezal vaš kraj!

Preberi več
Turneja mobilnosti razkriva, kdo vozi bolje: moški ali ženske

Turneja mobilnosti razkriva, kdo vozi bolje: moški ali ženske

Turneja mobilnosti razkriva, ali so moški res boljši vozniki in ali so mladi res neprevidni na cesti. Preverite!

Preberi več
Priložnost za preizkus vozniškega znanja v vašem kraju

Priložnost za preizkus vozniškega znanja v vašem kraju

Turneja mobilnosti prihaja v vaš kraj – preverite, kdaj!

Preberi več
Je tudi vaše otroke v šolo spremljal kuža Pazi?

Je tudi vaše otroke v šolo spremljal kuža Pazi?

Preverite, kako kuža Pazi za vse prvošolce brezplačno zagotovi obvezne rumene rutke.

Preberi več
Ali upočasnite vozilo, ko vidite opozorilno tablo?

Ali upočasnite vozilo, ko vidite opozorilno tablo?

Preprečevanje prekoračitev hitrosti v naseljih je uspešno s pomočjo prikazovalnikov hitrosti Vi vozite. Zavarovalnica Triglav sofinancira postavitev.

Preberi več
Kako pogosto prečkate nezavarovan železniški prehod?

Kako pogosto prečkate nezavarovan železniški prehod?

Prek 400 lokalnih železniških prehodov v Sloveniji je le pasivno zavarovanih. Nesreče na njih preprečujemo z dodatnimi opozorilnimi tablami.

Preberi več
Kako dobro poznate cestnoprometne predpise?

Kako dobro poznate cestnoprometne predpise?

Turneja mobilnosti vožnje pokazala dve veliki napaki pri slovenskih voznikih in ukrep, potreben za večjo varnost na naših cestah.

Preberi več