Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
CPP Video

Varnostni pas je klik življenja

Čas branja: 8 minut

Ste kdaj pomislili, da si pred skokom s padalom ne bi pripeli padala, da pri plezanju v steni ne bi uporabili varnostnega pasu, da pri spustu po ziplinu ne bi bili pripeti na jeklenico? Verjetno ne. Ker veste, da bi s tem tvegali poškodbo, življenje.

Pri vožnji z avtomobilom je ta KLIK življenja varnostni pas. A kljub temu tega najcenejšega in najlažjega načina, da se pri nesreči izognemo poškodbi, ne uporablja kar tretjina potnikov na zadnjih sedežih. Zakaj?

Atmosferci, Saša, Jure in Ciril, so preverili, kako se obnese prepričanje, da varnostnega pasu ni treba uporabljati na zadnjih sedežih, pri majhnih hitrostih in na kratkih razdaljah.

Oglejte si video!

Ob trku se sprosti velika sila. Varnostni pas in zračna blazina lahko prevzameta velik del sile, ki se sprosti ob trku, ter preprečita gibanje oseb v vozilu, a le, če varnostni pas uporabimo. Zračna blazina torej nikakor ni nadomestilo za varnostni pas. Učitelji vožnje poleg uporabe varnostnega pasu opozarjajo tudi na odložene predmete na zadnjih policah ali sedežih, ki bi bili v primeru prometne nesreče ali nenadnega zaviranja lahko za potnike in voznika v vozilu zelo nevarni.

Trije nasveti za pravilno uporabo varnostnega pasu:

  • Pas se mora prilegati telesu.
  • Pas ne sme biti zavit.
  • Pas ne sme potekati ob vratu, ampak po sredini rame.

Ali veste, kakšna je naletna teža nahrbtnika s prenosnikom v primeru trka?

Preprost tovor na zadnji polici ali sedežu avtomobila, na primer nahrbtnik s prenosnim računalnikom, ki tehta samo 2,7 kg, lahko v trku pri hitrosti 50 km/h v voznika ali sopotnika prileti s težo odraslega tjulnjaa. Naletna teža nahrbtnika torej ne bi bila več 2,7 kg, ampak skoraj 70 kg! Ponazoritve, kako narašča naletna teža z višino hitrosti ob trku, lahko najdete v članku 30 dolgoletnih voznikov na ponovni izpitni vožnji.

Aplikacija DRAJV

Z aplikacijo DRAJV lahko spremljate, kako varno res vozite.

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

4 težave z omejitvami hitrosti

Upoštevanje hitrostnih omejitev ni vedno preprosta naloga. Spoznajte 4 težave in se izognite dilemam glede omejitev hitrosti.

Anketa: Nove funkcionalnosti v DRAJV-u

Ste redni ali vsaj občasni uporabnik mobilne aplikacije DRAJV? Katere izboljšave in nadgradnje aplikacije bi se vam v prihodnje zdele najbolj dobrodošle? Delite z nami svoje predloge, da bo DRAJV še bolj atraktiven in vsestranski.

Anketa: Kaj bi radi doživeli z nami?

Na portalu Vozim se smo osvežili marsikatero CPP temo, upamo si govoriti tudi o cestnem bontonu. A ne želimo ostati le pri teoriji. Zanima nas praksa, vožnja, vse tisto, kar doživimo za volanom. Tu je priložnost, da nam poveste, kaj bi pa radi vi in kakšnih izkušenj si želite vi. Rešite kratko anketo in nam s svojimi odgovori pomagajte sooblikovati naše akcije in portal Vozim se.

Adrenalinska rally vožnja s prvakom Rokom Turkom

Zaključek letošnje akcije Ponovno na izpitno vožnjo je bil ekskluziven in adrenalinski! Izžrebano nagrajenko in nagrajenca je državni prvak v rallyju Rok Turk popeljal na adrenalinsko vožnjo s svojim tekmovalnim vozilom. Na poligonu Centra varne vožnje na Vranskem pa sta nagrajenca tudi sama preizkusila privlačnost dinamične vožnje s posebnim izvenserijskim športnim vozilom. Preverite, kako je bilo! 3 … 2 … 1 … Gas!

Kako se upreti silam v ovinku?

Mnogim je bilo malo mar za fiziko v šoli, a ko govorimo o varni vožnji skozi ovinek, se ji ne moremo izogniti. V tokratnem članku bomo pogledali, kaj se zares dogaja z avtomobilom, ko zapeljemo v ovinek, in kako pri tem ohraniti nadzor. Videli boste, da so sodobni pametni telefoni res zelo pametni in da nam lahko pomagajo pri izboljšanju vožnje. Uporaben nasvet iz prakse pa bo z nami delil Rok Turk, državni prvak v reliju.