Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
CPP Video

Varnostni pas je klik življenja

Čas branja: 8 minut

Ste kdaj pomislili, da si pred skokom s padalom ne bi pripeli padala, da pri plezanju v steni ne bi uporabili varnostnega pasu, da pri spustu po ziplinu ne bi bili pripeti na jeklenico? Verjetno ne. Ker veste, da bi s tem tvegali poškodbo, življenje.

Pri vožnji z avtomobilom je ta KLIK življenja varnostni pas. A kljub temu tega najcenejšega in najlažjega načina, da se pri nesreči izognemo poškodbi, ne uporablja kar tretjina potnikov na zadnjih sedežih. Zakaj?

Atmosferci, Saša, Jure in Ciril, so preverili, kako se obnese prepričanje, da varnostnega pasu ni treba uporabljati na zadnjih sedežih, pri majhnih hitrostih in na kratkih razdaljah.

Oglejte si video!

Ob trku se sprosti velika sila. Varnostni pas in zračna blazina lahko prevzameta velik del sile, ki se sprosti ob trku, ter preprečita gibanje oseb v vozilu, a le, če varnostni pas uporabimo. Zračna blazina torej nikakor ni nadomestilo za varnostni pas. Učitelji vožnje poleg uporabe varnostnega pasu opozarjajo tudi na odložene predmete na zadnjih policah ali sedežih, ki bi bili v primeru prometne nesreče ali nenadnega zaviranja lahko za potnike in voznika v vozilu zelo nevarni.

Trije nasveti za pravilno uporabo varnostnega pasu:

  • Pas se mora prilegati telesu.
  • Pas ne sme biti zavit.
  • Pas ne sme potekati ob vratu, ampak po sredini rame.

Ali veste, kakšna je naletna teža nahrbtnika s prenosnikom v primeru trka?

Preprost tovor na zadnji polici ali sedežu avtomobila, na primer nahrbtnik s prenosnim računalnikom, ki tehta samo 2,7 kg, lahko v trku pri hitrosti 50 km/h v voznika ali sopotnika prileti s težo odraslega tjulnjaa. Naletna teža nahrbtnika torej ne bi bila več 2,7 kg, ampak skoraj 70 kg! Ponazoritve, kako narašča naletna teža z višino hitrosti ob trku, lahko najdete v članku 30 dolgoletnih voznikov na ponovni izpitni vožnji.

Aplikacija DRAJV

Z aplikacijo DRAJV lahko spremljate, kako varno res vozite.

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

Električni skiroji: ste za ali proti?

Rešite anketo o električnih skirojih in nam zaupajte svoje mnenje o tem prevoznem sredstvu.

Anatomija motoristove vožnje

Kakšen je slovenski motorist? Kaj vpliva na njegovo vožnjo? Kaj lahko naredimo za večjo varnost motoristov? O tem na dogodku Anatomija vožnje za motoriste.

Kako sistemi COPS povečujejo prometno varnost?

Ste že opazili nenavadne prometne znake z utripajočimi lučmi, osvetljenimi razlagalnimi tablami in s sončnimi celicami? Če jih še niste, jih po prebranem članku gotovo boste.

4 težave z omejitvami hitrosti

Upoštevanje hitrostnih omejitev ni vedno preprosta naloga. Spoznajte 4 težave in se izognite dilemam glede omejitev hitrosti.

Anketa: Nove funkcionalnosti v DRAJV-u

Ste redni ali vsaj občasni uporabnik mobilne aplikacije DRAJV? Katere izboljšave in nadgradnje aplikacije bi se vam v prihodnje zdele najbolj dobrodošle? Delite z nami svoje predloge, da bo DRAJV še bolj atraktiven in vsestranski.