Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
Bonton Video

Zadrga: odpreti jo znamo, kako pa nam gre zapiranje?

Obljavljeno: julij 2020
Čas branja: 5 minut

»Promet niso samo zakoni. Promet temelji na tem, da spoštujemo in varujemo drug drugega«, izpostavljajo Atmosferci. Čeprav prometni znak za zadrgo ni več del Pravilnika o prometni signalizaciji in opremi cest, to ne pomeni, da zadrga ne velja več. Nasprotno! Zadrga bi morala biti tako ustaljena, celo samoumevna, da prometnega znaka ne potrebuje. Oglejte si video, kjer sta Ciril in Jure preverila, kako je s tem.

Vsak osnovnošolec že ve, kako pomembno je, da se zadrga zapira dobro in tekoče – ko pridemo za volan pa včasih na to kar pozabimo. Z območji, kjer bi moral delovati sistem zadrge, povezujemo gnečo in slabo voljo. A v resnici je oboje posledica prav tega, da zadrga ne deluje, kot bi morala. Tega, da se nekateri vozniki želijo vključevati prezgodaj, da jih drugi nočejo »spuščati« in potem je tu še posebna sorta »šerifov«, ki se odločijo, da bodo delali red kar pri vseh.

In ker bi moral biti sistem zadrge sicer otročje lahek, sta ga v spodnjem videu Atmosferca Ciril in Jure prikazala otročje preprosto. Pojasnjujeta, kaj je je točka sodelovanja in strpnosti, kjer promet lahko steče ali pa se pokvari – odvisno od ravnanja voznikov. In predvsem, če je zadrgo povzročil izredni dogodek, kot je prometna nesreča, naj oči ostanejo na cesti. Tudi to je ključno za pretočnost cestnega prometa.

Veste, kje vse velja sistem zadrge?

Če je na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu, dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas. Tako pravi CPP. A ker je sistem zadrge tudi stvar vozniške kulture in sobivanja vseh udeleženih v prometu, je priložnosti, kjer zadrga lahko pripomore k boljši prometni pretočnosti, še več. V prispevku Veste, kje velja sistem zadrge? smo z AMZS natančneje pretresli različne situacije.

Aplikacija DRAJV

Z aplikacijo DRAJV lahko spremljate, kako varno res vozite.

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

DRAJV – ena aplikacija in kup razlogov za uporabo

Navade, tudi vozniške, so železna srajca. Kako odložiti staro srajco slabih vozniških navad in postati varnejši voznik?

Poskrbite za varno vožnjo in delo s traktorjem

Traktor je vozilo in delovni stroj obenem. Prav zaradi teh različnih vlog so tudi podatki o nesrečah razdeljeni v prometne nesreče in delovne nezgode. Vsak podatek zase ne deluje šokantno, a oba skupaj predstavljata težavo, saj se v Sloveniji vsako leto zgodi okoli 200 nesreč s traktorjem. Z znanjem in s previdnostjo lahko to številko zmanjšamo.

Kako izbrati asistenčne sisteme za svoje vozilo?

Asistenčni sistemi predstavljajo pomemben del naših vozil in marsikatere dojemamo že kot obvezno opremo. Hitro razvijajoča se tehnologija je omogočila velikanske spremembe in poplavo različnih možnosti na tem področju. Ali poznate najpomembnejše asistenčne sisteme, če želite več varnosti?

Vabilo: “Asistenčni sistemi – med varnostjo in udobjem”

Zavorni sistem ABS, navigacija, senzorji za parkiranje, glasovno upravljanje, kamere, dodatni ekrani, asistenčni sistem za stabilizacijo avtomobila in za mrtvi kot, tempomat ter drugi asistenčni sistemi pomagajo vozniku pri vožnji.

4 rešitve za stresne situacije v prometu

Kako najpogosteje reagirate v prometnem zamašku in kako bi morali? Kaj vas bo hitreje premaknilo do cilja – prehitevanje ali čakanje?