Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
Bonton Video

Zadrga: odpreti jo znamo, kako pa nam gre zapiranje?

Čas branja: 5 minut

»Promet niso samo zakoni. Promet temelji na tem, da spoštujemo in varujemo drug drugega«, izpostavljajo Atmosferci. Čeprav prometni znak za zadrgo ni več del Pravilnika o prometni signalizaciji in opremi cest, to ne pomeni, da zadrga ne velja več. Nasprotno! Zadrga bi morala biti tako ustaljena, celo samoumevna, da prometnega znaka ne potrebuje. Oglejte si video, kjer sta Ciril in Jure preverila, kako je s tem.

Vsak osnovnošolec že ve, kako pomembno je, da se zadrga zapira dobro in tekoče – ko pridemo za volan pa včasih na to kar pozabimo. Z območji, kjer bi moral delovati sistem zadrge, povezujemo gnečo in slabo voljo. A v resnici je oboje posledica prav tega, da zadrga ne deluje, kot bi morala. Tega, da se nekateri vozniki želijo vključevati prezgodaj, da jih drugi nočejo »spuščati« in potem je tu še posebna sorta »šerifov«, ki se odločijo, da bodo delali red kar pri vseh.

In ker bi moral biti sistem zadrge sicer otročje lahek, sta ga v spodnjem videu Atmosferca Ciril in Jure prikazala otročje preprosto. Pojasnjujeta, kaj je je točka sodelovanja in strpnosti, kjer promet lahko steče ali pa se pokvari – odvisno od ravnanja voznikov. In predvsem, če je zadrgo povzročil izredni dogodek, kot je prometna nesreča, naj oči ostanejo na cesti. Tudi to je ključno za pretočnost cestnega prometa.

Veste, kje vse velja sistem zadrge?

Če je na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu, dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas. Tako pravi CPP. A ker je sistem zadrge tudi stvar vozniške kulture in sobivanja vseh udeleženih v prometu, je priložnosti, kjer zadrga lahko pripomore k boljši prometni pretočnosti, še več. V prispevku Veste, kje velja sistem zadrge? smo z AMZS natančneje pretresli različne situacije.

Aplikacija DRAJV

Z aplikacijo DRAJV lahko spremljate, kako varno res vozite.

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

Električni skiroji: ste za ali proti?

Rešite anketo o električnih skirojih in nam zaupajte svoje mnenje o tem prevoznem sredstvu.

Anatomija motoristove vožnje

Kakšen je slovenski motorist? Kaj vpliva na njegovo vožnjo? Kaj lahko naredimo za večjo varnost motoristov? O tem na dogodku Anatomija vožnje za motoriste.

Kako sistemi COPS povečujejo prometno varnost?

Ste že opazili nenavadne prometne znake z utripajočimi lučmi, osvetljenimi razlagalnimi tablami in s sončnimi celicami? Če jih še niste, jih po prebranem članku gotovo boste.

4 težave z omejitvami hitrosti

Upoštevanje hitrostnih omejitev ni vedno preprosta naloga. Spoznajte 4 težave in se izognite dilemam glede omejitev hitrosti.

Anketa: Nove funkcionalnosti v DRAJV-u

Ste redni ali vsaj občasni uporabnik mobilne aplikacije DRAJV? Katere izboljšave in nadgradnje aplikacije bi se vam v prihodnje zdele najbolj dobrodošle? Delite z nami svoje predloge, da bo DRAJV še bolj atraktiven in vsestranski.