Ste kdaj pomislili, da si pred skokom s padalom ne bi pripeli padala, da pri plezanju v steni ne bi uporabili varnostnega pasu, da pri spustu po ziplinu ne bi bili pripeti na jeklenico? Verjetno ne. Ker veste, da bi s tem tvegali poškodbo, življenje.
Pri vožnji z avtomobilom je ta KLIK življenja varnostni pas. A kljub temu tega najcenejšega in najlažjega načina, da se pri nesreči izognemo poškodbi, ne uporablja kar tretjina potnikov na zadnjih sedežih. Zakaj?
Atmosferci, Saša, Jure in Ciril, so preverili, kako se obnese prepričanje, da varnostnega pasu ni treba uporabljati na zadnjih sedežih, pri majhnih hitrostih in na kratkih razdaljah.
Oglejte si video!
Ob trku se sprosti velika sila. Varnostni pas in zračna blazina lahko prevzameta velik del sile, ki se sprosti ob trku, ter preprečita gibanje oseb v vozilu, a le, če varnostni pas uporabimo. Zračna blazina torej nikakor ni nadomestilo za varnostni pas. Učitelji vožnje poleg uporabe varnostnega pasu opozarjajo tudi na odložene predmete na zadnjih policah ali sedežih, ki bi bili v primeru prometne nesreče ali nenadnega zaviranja lahko za potnike in voznika v vozilu zelo nevarni.
Trije nasveti za pravilno uporabo varnostnega pasu:
- Pas se mora prilegati telesu.
- Pas ne sme biti zavit.
- Pas ne sme potekati ob vratu, ampak po sredini rame.
Ali veste, kakšna je naletna teža nahrbtnika s prenosnikom v primeru trka?
Preprost tovor na zadnji polici ali sedežu avtomobila, na primer nahrbtnik s prenosnim računalnikom, ki tehta samo 2,7 kg, lahko v trku pri hitrosti 50 km/h v voznika ali sopotnika prileti s težo odraslega tjulnjaa. Naletna teža nahrbtnika torej ne bi bila več 2,7 kg, ampak skoraj 70 kg! Ponazoritve, kako narašča naletna teža z višino hitrosti ob trku, lahko najdete v članku 30 dolgoletnih voznikov na ponovni izpitni vožnji.
Aplikacija DRAJV
Z aplikacijo DRAJV lahko spremljate, kako varno res vozite.