Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
CPP Situacija

Celje: Bi zahtevne prometne odseke prevozili brez prekrška?

Čas branja: 12 minut

V okviru akcije Ponovno na izpitno vožnjo nas je zanimalo, kako se Celjani odrežejo na preobremenjenih mestnih vpadnicah, pri vključevanju oz. izključevanju z avtoceste, v majhnih krožiščih v centru mesta in na prometnih odsekih, kjer se srečajo z več prometnimi znaki hkrati.

Kar štirje starejši vozniki (oz. 19 % kandidatov) bi svoj izpit izgubili na avtocesti. Razlog za to je bilo prepočasno vključevanje in s tem posledično ogrožanje voznikov, ki so vozili po avtocesti. Omenjeni kandidati so prav tako zmanjševali hitrost pri izključevanju z avtoceste, preden so zapeljali na zaviralni pas.

Na ponovni izpitni vožnji z učiteljem vožnje je v Celju vozilo 21 voznikov, od tega bi vozniški izpit opravili le 4 vozniki. Ponovno se je potrdilo, da so vozniki, ki v primeru, da bi šlo zares, izpitne vožnje ne bi opravili, kršili več določil oz. so naredili več kot eno hujšo kršitev. Po številu kršitev pa je v Celju izstopala vožnja čez železniško progo, kjer 9 voznikov ob dvignjeni zapornici ni pogledalo ne desno ne levo niti niso zmanjšali hitrosti. Kljub nevarnosti so se zanašali na poznavanje voznega reda vlaka.

Skoraj tretjina voznikov pa se ni ustrezno vključila oz. izključila z avtoceste, kar je zaradi hitrosti, ki jih dosegamo na avtocesti, posebej problematično. Težave z mrtvim kotom je imelo 8 voznikov, kar je bilo v primeru vožnje v Celju ogrožajoče zlasti za kolesarje.

Če priložnosti na ponovni izpitni vožnji v Celju tokrat niste dobili, vas vabimo, da preverite izbrane prometne situacije.

Kliknite na situacijo

  1. Dve različni omejitvi hitrosti v mestnem jedru
  2. Prečkanje železniškega prehoda v Medlogu
  3. Vključevanje/izključevanje z avtoceste
  4. Center mesta

Vas zanima, kakšni prometni izzivi se skrivajo v drugih mestih? Preverite, kje so se preizkušali kandidati v Kopru, Kranju, Slovenj Gradcu, Novem mestu in Mariboru.

1. Dve različni omejitvi hitrosti v mestnem jedru

V starem celjskem mestnem jedru, v okolici cerkve Sv. Danijela, je območje umirjenega prometa. To nakazuje prometni znak na stebričku, ki v naselju označuje začetek območja, v katerem imajo pešci prednost pred vozili in je dovoljena igra otrok, vozniki pa morajo tu upoštevati omejitev hitrosti 10 km/h.

Na istem stebričku je pod omenjenim tudi prometni znak za območje omejene hitrosti, ki ga večinoma srečujemo v območjih hitrostnih ovir, v katerem velja omejitev hitrosti 30 km/h.

Območje omejene hitrosti v mestnem jedru

Povezava do odseka

Izziv

Vozniki, ki se znajdete v opisani prometni situaciji, ob vstopu v ulico srečate prometni znak Cona 30, ki velja za celotno območje starega mestnega jedra. Po dobrih 300 m istočasno naletite na dva prometna znaka z omejitvijo hitrosti. Znak za območje umirjenega prometa vas omejuje na hitrost 10 km/h, postavljen pa je nad znak za območje omejene hitrosti na 30 km/h, torej gre za dodatno prometno opozorilo znotraj Cone 30. Problematika zgornje situacije je, da je s številko izražena le omejitev 30 km/h. Omejitev 10 km/h, ki jo zapoveduje zgornji znak, mora voznik razbrati sam. To v realnem prometu pogosto predstavlja spregledano informacijo. Zlasti zaradi izpostavljene in zapisane omejitve 30 km/h, velikega števila informacij iz okolice in povečane pozornosti, ki jo voznik nameni pešcem, obstaja velika verjetnost, da bo prometni znak za Območje umirjenega prometa spregledan.

Nasvet učitelja vožnje

Vselej, ko se vozniki srečate z več različnimi omejitvami hkrati oz. so zapovedane omejitve nejasne, upoštevajte nižjo od zapovedanih omejitev hitrosti. Pri vožnji v tem območju celjskega mestnega jedra je, zaradi slabe preglednosti prehoda za pešce, v nadaljevanju lahko tudi 10 km/h previsoka hitrost. Pred prehodom za pešce je potrebno namreč skoraj povsem ustaviti, da lahko v ogledalu preverimo dogajanje za stavbo na desni. Šele, če je prehod za pešce prost, lahko varno nadaljujemo z vožnjo.

Kako je šlo kandidatom?

Večina voznikov je imela v tem predelu težave zaradi previsoke hitrosti ob vstopu v Območje umirjenega prometa. Pred prehodom za pešce so sicer vsi prilagodili hitrost zaradi hitrostne ovire in slabo preglednega prehoda za pešce. A je večina ob nadaljevanju vožnje pospešila nad omejitev 10 km/h še predno se je Območje umirjenega prometa zaključilo.

2. Prečkanje železniškega prehoda v Medlogu

Železniški prehod v Medlogu na Ljubljanski cesti v smeri proti centru mesta je nivojski železniški prehod, kjer se križata javna kategorizirana cesta in železniška proga v istem nivoju. Prehod je zavarovan z zapornico.

Prečkanje železniškega prehoda v Medlogu

Povezava do odseka

Izziv

Mnogi prebivalci lokalne skupnosti se pri prečkanju železniškega prehoda zanašajo na vozni red ter splošno varnost, ker vozi vlak proti Velenju samo enkrat vsako uro. Zato je prečkanje železniškega prehoda navada, pri kateri vozniki vozni red vlaka oz. čas v dnevu upoštevajo bolj kot prometna pravila.

Nasvet učitelja vožnje

Pri vožnji preko železniške proge vedno poskrbite za varnost, ne glede ali so vam dobro poznane ali pa preko njih še niste vozili. Tudi ko so zapornice dvignjene, vedno preverite, ali je prehod prost. Lahko je zmanjkalo električne energije ali je prisotna mehanska okvara in je zato zapornica dvignjena! Na nivojskih prehodih lahko za svojo varnost poskrbite le sami.

Učitelj vožnje Manuel Pungertnik poudarja, da je lahko tudi vozniška kilometrina vzrok za pomanjkljivo ali napačno vožnjo.

Kako je šlo kandidatom?

Nepravilno prečkanje železniške proge je bilo najpogostejši prometni prekršek v akciji Ponovno na izpitno vožnjo na celjski trasi. Kar 9 kandidatov (oz. skoraj 41 % voznikov) bi izgubilo vozniški izpit oz. izpitne vožnje ne bi opravilo zaradi nepravilnega prečkanja ceste čez železniško progo. Vozniki niso zmanjšali hitrosti niti niso pogledali levo in desno.

S prehodom čez železniški prehod so se srečali vozniki v Celju in Novem mestu. Preverite, kako lahko poskrbite za svojo varnost, saj je v Sloveniji kar 735 nivojskih prehodov. Če so zapornice dvignjene, preverite vedno, ali je prehod prost?

3. Vključevanje/izključevanje z avtoceste

Prepočasno vključevanje oz. izključevanje z avtoceste ogroža druge voznike. Pri vključevanju na avtocesto vozite po pospeševalnem pasu, dokler ne dosežete primerne hitrosti, s katero se vključite na prednostno cesto. Ko govorimo o primerni hitrosti za vključevanje s pospeševalnega na vozni pas avtoceste, morate upoštevati naslednje:

  • če imate ob vključevanju na voznem pasu na svoji levi npr. tovorno vozilo, bo primerna hitrost vsaj enaka (bolje malo višja), kot jo ima tovorno vozilo, torej vsaj 90 km/h,
  •  če imate na voznem pasu vozilo, ki vozi s hitrostjo 130 km/h, potem bo primerna hitrost 130 km/h,
  • če ni vozil na voznem pasu AC, potem je primerna hitrost blizu 130 km/h.

Tako se na pospeševalnem pasu navadite pospeševati do potovalne hitrosti za avtocesto. Vedno pospešujete do konca pospeševalnega pasu in ga v celoti izkoristite za pospeševanje, opazovanje in prilagajanje hitrosti glede na promet na voznem pasu avtoceste.

Celje center, uvoz na avtocesto:

Celje center, uvoz na avtocesto

Povezava do odseka

Celje zahod, izvoz z avtoceste:

Celje zahod, izvoz z avtoceste

Povezava do odseka

Izziv

Pri izvozu z avtoceste Celje zahod se vozniki najprej srečajo s slabo preglednim odsekom s protihrupno ograjo, ki vodi mimo avtocestnega postajališča. Čeprav vozniki na izključevalnem pasu na avtocesti pogosto vozijo s prenizko hitrostjo, v krožišče, ki se nahaja takoj za izvozom, prepozno zavirajo. Voznik mora torej zavirati zaradi omejitve hitrosti (50 km/h), in ne zaradi krožišča.

Prečkanje železniškega prehoda v Medlogu

Nasvet učitelja vožnje

Učitelji vožnje opozarjajo, da je nenadno zmanjševanje hitrosti pri izključevanju z avtoceste, še preden voznik zapelje na zaviralni pas, prepovedano ter nevarno za vse udeležence v prometu. Šele ko voznik zapelje na zaviralni pas, lahko začne zmanjševati hitrost na 40 km/h. Voznik mora ves čas spremljati prometno signalizacijo, da se pravi čas in z ustrezno hitrostjo pomakne na desni vozni pas. Preverite še, kako lahko kot voznik na avtocesti drugim omogočite varno vključevanje v promet pri visokih hitrostih.

Kako je šlo kandidatom?

Kandidati pri izključevanju oz. vključevanju na avtocesto niso ustrezno uporabljali pospeševalnega oz. zaviralnega pasu. Kar 6 kandidatov se je na izbranem uvozu oz. izvozu prehitro vključilo oz. izključilo s prenizko hitrostjo.

4. Center mesta

V starem mestnem jedru Celja se vozniki srečajo s številnimi prometnimi znaki. Nekateri so nameščeni na istem drogu, npr. »cona 30« ter »območje umirjanja prometa« (10 km/h). V samem centru se srečajo s številnimi majhnimi krožišči, še posebej v okolici bolnišnice. To so za voznike stresne situacije, zaradi katerih še hitreje storijo prekršek oz. med vožnjo ogrozijo druge udeležence prometa.

Center mesta

Povezava do odseka

Izziv

V primeru več prometnih znakov na istem drogu so vozniki zmedeni in ne vedo, kateri prometni znak naj upoštevajo. Vožnja v centru mesta skozi obremenjena krožišča zahteva pozornost in defenzivno vožnjo.

Nasvet učitelja vožnje

Območja omejene hitrosti so pomembna predvsem z vidika varnosti. Na območjih umirjanja prometa imajo prednost pešci, zato morate kot vozniki pričakovati več pešcev in kolesarjev na cestišču. Bodite previdni in prilagodite hitrost vožnje.

Kako je šlo kandidatom?

Preobremenjenost nekaterih cestnih odsekov oz. netekoče vključevanje v centru mesta je vplivalo na to, da so vozniki dosledneje ustavili pred znakom USTAVI. Le dva voznika nista upoštevala prometne signalizacije in sta prevozila znak USTAVI, 5 voznikov pa ni upoštevalo talnih označb oz. prometne signalizacije. Prav tako je 8 voznikom povzročal težave mrtvi kot (kolesarske steze), trasa v centru mesta pa je ponudila kar nekaj ostrih zavijanj levo oz. desno, ki zahtevajo previdno vožnjo.

VOZILO JE 21 KANDIDATOV, IZPIT BI OPRAVILI LE ŠTIRJE

Napake voznikov, zaradi katerih ne bi opravili vozniškega izpita:

Ponovno se je potrdilo, da so vozniki, ki ponovne izpitne vožnje ne bi opravili, kršili več določil oz. so naredili več kot eno hujšo kršitev:

  • skoraj 41 % voznikov je nepravilno prečkalo železniški prehod,
  • 36 % voznikov ni pogledalo čez ramo,
  • 27 % voznikov se je nepravilno vključevalo/izključevalo na ali z avtoceste,
  • 22,7 % voznikov ni upoštevalo prometne signalizacije,
  • 18 % voznikov je prekoračilo hitrost,
  • 9 % voznikov ni upoštevalo prometne signalizacije USTAVI,
  • 9 % voznikov ni upoštevalo varnostne razdalje.

»Prvič sem izpit naredila pri 18 letih v tujini, potem pa še enkrat v Sloveniji pri 60 letih. Vsaj enkrat na teden se odpeljem na nekoliko daljšo vožnjo in tudi krožišča niso problem. Danes sem predvsem ugotovila, da mimogrede spregledam kak znak, zato moram biti na ta del, na CPP bolj pozorna. Bravo za akcijo!«

Susara Južnič, sodelujoča v akciji Ponovno na izpitno vožnjo

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

Anketa: Kaj bi radi doživeli z nami?

Na portalu Vozim se smo osvežili marsikatero CPP temo, upamo si govoriti tudi o cestnem bontonu. A ne želimo ostati le pri teoriji. Zanima nas praksa, vožnja, vse tisto, kar doživimo za volanom. Tu je priložnost, da nam poveste, kaj bi pa radi vi in kakšnih izkušenj si želite vi. Rešite kratko anketo in nam s svojimi odgovori pomagajte sooblikovati naše akcije in portal Vozim se.

Adrenalinska rally vožnja s prvakom Rokom Turkom

Zaključek letošnje akcije Ponovno na izpitno vožnjo je bil ekskluziven in adrenalinski! Izžrebano nagrajenko in nagrajenca je državni prvak v rallyju Rok Turk popeljal na adrenalinsko vožnjo s svojim tekmovalnim vozilom. Na poligonu Centra varne vožnje na Vranskem pa sta nagrajenca tudi sama preizkusila privlačnost dinamične vožnje s posebnim izvenserijskim športnim vozilom. Preverite, kako je bilo! 3 … 2 … 1 … Gas!

Kako se upreti silam v ovinku?

Mnogim je bilo malo mar za fiziko v šoli, a ko govorimo o varni vožnji skozi ovinek, se ji ne moremo izogniti. V tokratnem članku bomo pogledali, kaj se zares dogaja z avtomobilom, ko zapeljemo v ovinek, in kako pri tem ohraniti nadzor. Videli boste, da so sodobni pametni telefoni res zelo pametni in da nam lahko pomagajo pri izboljšanju vožnje. Uporaben nasvet iz prakse pa bo z nami delil Rok Turk, državni prvak v reliju.

DRAJV – ena aplikacija in kup razlogov za uporabo

Navade, tudi vozniške, so železna srajca. Kako odložiti staro srajco slabih vozniških navad in postati varnejši voznik? Mimo nas gredo opozorila policije, črne statistike, globe. Kaj pa pozitivna motivacija? Pogovarjali smo se s petimi vozniki, ki uporabljajo aplikacijo DRAJV, ki ne kaznuje slabih vozniških navad, ampak vzpodbuja dobre.

Poskrbite za varno vožnjo in delo s traktorjem

Traktor je vozilo in delovni stroj obenem. Prav zaradi teh različnih vlog so tudi podatki o nesrečah razdeljeni v prometne nesreče in delovne nezgode. Vsak podatek zase ne deluje šokantno, a oba skupaj predstavljata težavo, saj se v Sloveniji vsako leto zgodi okoli 200 nesreč s traktorjem. Z znanjem in s previdnostjo lahko to številko zmanjšamo. Kako? Prijavite se na brezplačno delavnico, ki bo v nedeljo, 8. avgusta 2021, na Vranskem.