Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
CPP Članek

Pojasnjujemo: Kaj pomenijo beli, rdeči in modri cestni odsevniki?

Čas branja: 3 minute

Ob cesti so na količkih ali ograjah nameščeni rdeči in beli, zadnja leta pa ponekod tudi modri odsevniki. Ali veste, kaj te različne barve odsevnikov pomenijo in zakaj so takih barv? Njihov izbor namreč še zdaleč ni naključen.

Ne glede na barvo, odsevniki svoj pomen dobijo ponoči. Ko jih osvetli žarek svetlobe, se od njih odbije barvna svetloba, ki nam nekaj sporoča.

Rdeči odsevniki

Odsevniki na desni strani ceste so vedno rdeče barve in označujejo desni rob ceste.

Rdeče barve so zato, ker ponoči tudi na vozilih pred seboj vidimo zadnje rdeče pozicijske luči. Rdeča svetloba iz različnih virov torej označuje našo stran ceste in nam v temi, ko je vidljivost slaba, nudi pomembno pomoč pri vožnji.

Beli odsevniki

Beli odsevniki so nameščeni ob robu levega smernega vozišča dvosmerne ceste, torej na nasprotni strani ceste.

Beli so zato, ker so bele barve tudi žarometi avtomobilov, ki vozijo proti nam.

Če bi pred sabo zagledali belo svetlobo, bi bil to znak bližajoče se nevarnosti ali pa napačne strani ceste. Zaradi belih in rdečih odsevnikov lažje vidimo bližajoče se ovinke in pravočasno obrnemo volan.

Kaj pomenijo beli, rdeči in modri cestni odsevniki?

Modri odsevniki

Modri odsevniki so se na cestah pojavili v zadnjih letih. Njihova naloga je, da od ceste odvračajo divjad.

Se sprašujete, kako delujejo? Kako srnjad ve, da jo odganja prav moder odsevnik?

»Modri odsevniki delujejo po principu lomljenja svetlobe žarometov pravokotno na cesto in tako ustvarjajo svetlobno ograjo,« delovanje pojasnjujejo pri Direkciji RS za infrastrukturo. V naravi namreč skoraj ni modre barve, zato jo divjad prepozna kot opozorilo, kot tujek in kot potencialno nevarnost, ki se ji mora ogniti. Ko se vozilo odpelje, ni več modre svetlobe in takrat lahko divjad nemoteno prečka ceste.

Povožene prostoživeče živali

V Sloveniji je vsako leto prijavljenih med 5.000 in 6.400 povoženih prostoživečih parkljarjev. Poznavalci menijo, da je resnično število še precej višje, saj nekateri povoženih živali ne prijavijo. Ukrepi za zmanjševanje teh nesreč in nepotrebnih žrtev so zato pomembni in vsak lahko prispevajo k boljšemu rezultatu.

Vas zanimajo nasveti, kako se izogniti trku z divjadjo? Preverite na portalu Vse bo v redu.

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

Anatomija motoristove vožnje

Kakšen je slovenski motorist? Kaj vpliva na njegovo vožnjo? Kaj lahko naredimo za večjo varnost motoristov? O tem na dogodku Anatomija vožnje za motoriste.

Kako sistemi COPS povečujejo prometno varnost?

Ste že opazili nenavadne prometne znake z utripajočimi lučmi, osvetljenimi razlagalnimi tablami in s sončnimi celicami? Če jih še niste, jih po prebranem članku gotovo boste.

4 težave z omejitvami hitrosti

Upoštevanje hitrostnih omejitev ni vedno preprosta naloga. Spoznajte 4 težave in se izognite dilemam glede omejitev hitrosti.

Anketa: Nove funkcionalnosti v DRAJV-u

Ste redni ali vsaj občasni uporabnik mobilne aplikacije DRAJV? Katere izboljšave in nadgradnje aplikacije bi se vam v prihodnje zdele najbolj dobrodošle? Delite z nami svoje predloge, da bo DRAJV še bolj atraktiven in vsestranski.

Anketa: Kaj bi radi doživeli z nami?

Na portalu Vozim se smo osvežili marsikatero CPP temo, upamo si govoriti tudi o cestnem bontonu. A ne želimo ostati le pri teoriji. Zanima nas praksa, vožnja, vse tisto, kar doživimo za volanom. Tu je priložnost, da nam poveste, kaj bi pa radi vi in kakšnih izkušenj si želite vi. Rešite kratko anketo in nam s svojimi odgovori pomagajte sooblikovati naše akcije in portal Vozim se.