Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
CPP Situacija

Pojasnjujemo: Kolesarji v križišču

Čas branja: 2 minuti

So vas na kolesarskem izpitu učili levo v križišču zavijati z nakazano levo roko in vožnjo po sredi križišča? Pojasnjujemo, da ima kolesar pri zavijanju levo v križišču na voljo še eno, varnejšo možnost.

Nobene dileme ni, če je vodenje kolesarjev v križišču urejeno s talno signalizacijo. V tem primeru sledimo talnim označbam. Kaj pa, če talnih označb ni?

Možnost A: Križišče prevozite po sredini križišča

To pomeni, da se na svojem voznem pasu razvrstite na levo stran. Pred tem se s pogledom prepričajte, ali lahko premik opravite varno, nakažite smer vožnje z levo roko in se razvrstite na levo stran desnega vozišča. Če ste na prednostni cesti, zapeljite v sredino križišča. Počakajte na prosto pot oziroma upoštevajte pravilo srečanja in nato zapeljite po sredini križišča do novega pasu, kjer normalno nadaljujete pot ob desnem robu.

Ta način zavijanja levo je značilen za motorna vozila. Kolesar je med večjimi in močnejšimi vozili sredi križišča precej izpostavljen morebitni nevarnosti, ampak kljub temu je ta način zavijanja levo skladen z zakonodajo.

Možnost B: Križišče prevozite postopoma ob robu

Druga možnost je postopno zavijanje levo. To pomeni, da kolesar ne zapušča desnega roba ceste. Najprej prečka eno cesto in nato še drugo. Pri obeh prečkanjih cest mora preveriti, če je pot prosta.

Ta način je še najbolj podoben poti, ki jo pri prečkanju križišča opravi pešec. Res je ta možnost malenkost bolj zamudna, a strokovnjaki opozarjajo, da je bolj varna.

Izbira med obema načinoma je verjetno odvisna tudi od same situacije. V velikem ali zelo prometnem križišču je zagotovo bolje izbrati varnejšo možnost B, pri manjših in preglednih križiščih pa tudi možnost A ne predstavlja velike nevarnosti in se mnogi kolesarji raje odločijo za krajšo pot.

Kateri način je ljubši vam? Za boljšo predstavo obeh možnosti je tu še animacija.

Ne pozabite! Če s kolesom prečkate prehod za pešce, morate sestopiti s kolesa. Priporočamo, da preverite tudi druge najpogosteje spregledane predpise za kolesarje, in želimo srečno pot!

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

Električni skiroji: ste za ali proti?

Rešite anketo o električnih skirojih in nam zaupajte svoje mnenje o tem prevoznem sredstvu.

Anatomija motoristove vožnje

Kakšen je slovenski motorist? Kaj vpliva na njegovo vožnjo? Kaj lahko naredimo za večjo varnost motoristov? O tem na dogodku Anatomija vožnje za motoriste.

Kako sistemi COPS povečujejo prometno varnost?

Ste že opazili nenavadne prometne znake z utripajočimi lučmi, osvetljenimi razlagalnimi tablami in s sončnimi celicami? Če jih še niste, jih po prebranem članku gotovo boste.

4 težave z omejitvami hitrosti

Upoštevanje hitrostnih omejitev ni vedno preprosta naloga. Spoznajte 4 težave in se izognite dilemam glede omejitev hitrosti.

Anketa: Nove funkcionalnosti v DRAJV-u

Ste redni ali vsaj občasni uporabnik mobilne aplikacije DRAJV? Katere izboljšave in nadgradnje aplikacije bi se vam v prihodnje zdele najbolj dobrodošle? Delite z nami svoje predloge, da bo DRAJV še bolj atraktiven in vsestranski.