CPP Članek

Znak STOP. Ustaviti, ampak kje?

Čas branja: 2 minuti

Prometni znak STOP ne pušča veliko rešitev. Treba je popolnoma ustaviti. A kje? Pri talni črti ali pri znaku? Skoraj polovica voznikov od prve zaznave znaka STOP do točke vidljivosti naredi vsaj eno napako. Vprašanj je ogromno in iznajdljivih voznikov prav tako. Rešimo to dilemo!

Pri ponovnih izpitnih vožnjah in pri osvežitvenih vožnjah za starejše smo ugotovili, da je upoštevanje znaka USTAVI ena najbolj pogostih napak izkušenih voznic in voznikov. Včasih so križišča manjša in dobro pregledna že pri znaku USTAVI. Takrat ni dileme, kje se ustaviti. Pogosto pa prometna ureditev vključuje tudi pločnik in kolesarski pas. Kaj je treba storiti takrat in kje se ustaviti?

 

Poglejmo tak primer. Vozilo se vključuje na glavno cesto. Prednost imajo vsi udeleženci, ki se premikajo po glavni cesti – tudi pešci in kolesarji, ki morajo varno prečkati stransko cesto. Znak USTAVI in črta sta odmaknjena daleč od točke vidljivosti, s katere se bo avto lahko varno vključil na glavno cesto. To je treba upoštevati.

1) Ustavite se pred črto.

Ne glede na to, kje je postavljen znak USTAVI, je treba avto vedno ustaviti pred črto. Šele ko se prepričamo, da je prehod za pešce prost, da se ne približuje kolesar in da lahko varno speljemo, se počasi pomaknemo do točke vidljivosti.

Tega pravila vozniki najpogosteje ne upoštevajo, ampak prevozijo črto in se ustavijo šele na prehodu za pešce ali kolesarje, ker imajo šele od tam pregled nad cesto. K temu morda pripomore občutek moči, ki ga ima voznik avtomobila v odnosu do pešcev ali kolesarjev, a gre za napačno ravnanje in tudi prekršek.

2) Ustavite se tudi na točki vidljivosti.

Če je križišče nepregledno, boste potrebovali nekaj sekund, da preverite, ali je cesta prosta in vključitev varna. Vzemite si te sekunde in se ustavite, da bo vključevanje na glavno cesto zares varno.

Znak USTAVI ima jasen pomen in jasno opozorilo voznikom. Zakaj ga ne upoštevamo? Za komentar smo povprašali izkušenega učitelja vožnje Manuela Pungertnika iz AMZS.

 

»Morda je kriva naša samozavest, ki nam pravi, da tudi med počasno vožnjo lahko enako kakovostno preverimo prometno situacijo. Morda pa tudi zato, ker se nam zdi ustavljanje nesmiselno. Noben razlog ni dober.

 

Vsekakor ostaja dejstvo, da so pravila v cestnem prometu zaradi nas voznikov oziroma vseh udeležencev v prometu. Smiselno, varno in odgovorno je, da jih upoštevamo. Če torej vidimo znak USTAVI, na tleh pa je zarisana polna prečna črta, ustavimo pred njo. Če črte ni, se zapeljimo do točke preglednosti. Ko se prepričamo, da je cesta, na katero se vključujemo, prosta, manever vključevanja na prednostno cesto opravimo.

 

Za konec le to. Bolje se je dvakrat nesmiselno ustaviti, kot enkrat izsiliti in povzročiti nesrečo.«

Zapomnite si vsaj ta napotek:

Ne glede na to, kje je postavljen znak USTAVI, je treba avto vedno ustaviti pred črto.

Kaj delamo za varnejše ceste?

Prostoferke – odlične voznice, srčne prostovoljke

Spoznajte srčne prostovoljne voznice, ki so v prevozih starejših našle veselje, smisel, družbo in način za ohranjanje vozniške kondicije.

Z DRAJV podatki do varnejših poti

Spoznajte DRAJV zemljevid, ki ponuja povsem nov vpogled v način vožnje slovenskih voznikov in v najpogostejše izzive v prometu.

Bi kupili e-skiro svojemu otroku?

E-skiro ni igrača, zato je prav, da starši opravijo tehten premislek pred nakupom e-skiroja za svojega otroka. Preverite osnovne nasvete za lažjo odločitev.

E-skiro: 6 pasti in 6 rešitev za varno vožnjo

6 stvari, ki jih morate vedeti, da bo vaša vožnja z e-skirojem varna. Svoje veščine in spretnosti pa lahko preizkusite tudi na simulatorju e-skiroja.

Osvežitvena vožnja za motoriste

Kaj je še boljši način od treninga na poligonu, da povadite svoje motoristične spretnosti? Osvežitvene vožnje za motoriste z inštruktorjem.