Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
Moje ceste Članek

Adrenalinska rally vožnja s prvakom Rokom Turkom

Čas branja: 5 minut

Zaključek letošnje akcije Ponovno na izpitno vožnjo je bil ekskluziven in adrenalinski! Izžrebano nagrajenko in nagrajenca je državni prvak v rallyju Rok Turk popeljal na adrenalinsko vožnjo s svojim tekmovalnim vozilom. Na poligonu Centra varne vožnje na Vranskem pa sta nagrajenca tudi sama preizkusila privlačnost dinamične vožnje s posebnim izvenserijskim športnim vozilom. Preverite, kako je bilo! 3 … 2 … 1 … Gas!

Med vsemi voznicami in vozniki, ki so ponovno opravljali izpitno vožnjo, smo izžrebali nagrajenko in nagrajenca. Na poligon na Vransko smo povabili Špelo iz Ljubljane in Aleša iz Trbovelj. Ekipa Zavarovalnice Triglav jima je omogočila prav posebno doživetje.

Nagrajenca akcije Ponovno na izpitno vožnjo Špela iz Ljubljane in Aleš iz Trbovelj.

Dinamična vožnja je marsikomu privlačna. A najprej jo je treba obvladati in biti mora varna. Nagradna rally izkušnja z državnim prvakom Rokom Turkom je bila zato tudi šola dinamične vožnje. Rok Turk je dogodek izvedel v okviru tradicionalnega sodelovanja Zavarovalnice Triglav z Zvezo za avtošport AŠ 2005.

Nagrajenca sta lahko že ob ogledu dirkalnika videla, kako zahtevna je priprava na samo dirko in kako velik poudarek je na varnostni opremi avtomobilov in posadk. Šele ko sedeš v pravi dirkalnik in te z njim popelje voznik, ki se s tem profesionalno ukvarja, spoznaš, zakaj je divjanje po vsakdanjih cestah tako nevarno in pravzaprav nesmiselno.

Je sploh kakšna povezava med vožnjo z običajnim avtomobilom ali rally vožnjo?

»Rally vožnja je sestavljena iz hitrostnih preizkušenj in etap, na katerih moramo z dirkalniki voziti normalno in upoštevati tudi cestnoprometne predpise. Taka vožnja je navzven podobna vožnji z običajnim civilnim avtom, le da je v običajnem vozilu več udobja in mirnosti kot v dirkalniku.«

Rok Turk, voznik rallya in državni prvak

Breztežnostni prostor v kletki

Najprej sta se naša nagrajenca preizkusila kot sovoznika. Rok Turk ju je popeljal na vožnjo v svojem tekmovalnem vozilu Hyunday i20 razreda R5, kar je bila izkušnja, ki voznika – dobesedno – pretrese.

Tekmovalno rally vozilo Roka Turka Hyunday i20.

Taka vožnja zares požene kri po žilah, saj ima vozilo pogon na vsa štiri kolesa in 1.6 turbo motor, ki razvije kar 290 konjskih moči. Za boljšo predstavo, kako je videti tekmovalno vozilo in vožnja z njim, si oglejte video:

Naša nagrajenca nista imela s hitrostjo in z dinamično vožnjo prav nobene težave.

Navdušena nagrajenka Špela.

Špela je sijala od navdušenja nad izkušnjo. »Fenomenalni občutki! Breztežnostni prostor v kletki. Odlično!« je bil njen opis doživetja.

Dirkalni avtomobili so v primerjavi s civilnimi opremljeni z veliko več varnostne in veliko manj komfortne opreme. V dirkalniku so zahtevani poseben negorljiv tank, varnostna kletka, posebni homologirani pasovi, ojačana šasija in še veliko več. Ne najdemo pa klime, izolacije, radia, tempomata, masaže, gretja sedežev in podobnih dodatkov. Poleg tega so dirkalni avtomobili pred dirko, med njo in po njej večkrat skrbno pregledani in testirani. Če pride do nesreče, morata kletka in ostala varnostna oprema zavarovati posadko.

Nagrajenec Aleš v tekmovalnem vozilu z Rokom Turkom.

»Čista erotika,« je ponavljal Aleš, ki mu je vožnja očitno spodbudila kup zanimivih občutkov. A to še ni bilo vse!

Vožnja po poligonu s civilnim športnim avtomobilom

Oba nagrajenca sta se lahko izkazala kot čisto prava rally voznika v varnem okolju na poligonu. Vozila sta izvenserijsko športno vozilo Hyunday i30 N, na sovoznikovem sedežu pa jima je nasvete dajal Rok Turk.

Katere veščine so najpomembnejše za rally voznike?

»V prvi vrsti je to poslušanje sovoznika in njegovih napotkov. Nato seveda zbranost in koncentracija. Priporočljivo je imeti tudi dober spomin. Na koncu pa seveda tudi to, da znaš avto peljati hitro in varno.«

Rok Turk

Kako pa je peljati Roka Turka z njegovim vozilom?

»Ponosen si, da lahko pelješ tako legendo. Bi pa moral imeti tak avto še kakšna dva dneva,« je sanjaril Aleš. Špela ga je nemudoma dopolnila, da bi potem potrebovala še Roka Turka za sopotnika z dragocenimi navodili.

Špela, Rok in Aleš na Vranskem.

»Rally vožnja je bila zares pika na i letošnje odlične sezone akcije Ponovno na izpitno vožnjo, v kateri je sodelovalo skoraj 200 voznikov. Špela in Aleš sta danes predstavljala ves njihov pogum, ki so ga morali zbrati tudi, da so se k akciji sploh prijavili in postavili sebe na test. Veseli smo, da naši ambasadorji varnosti, kot je Rok Turk, našim voznikom omogočijo tudi take posebne izkušnje, ki so zares nagrada za to, da na vsakodnevnih cestah poskušamo biti del rešitve za večjo varnost.«

Ana Cergolj Kebler, vodja projektov cestne preventive, Zavarovalnica Triglav

»Atraktivna vožnja, ki sta jo nagrajenca doživela, je dober prikaz, zakaj civilni avtomobili niso namenjeni prehitri vožnji in norenju po cestah,« je po zanimivem dogodku povedal najboljši slovenski rally voznik.

Po takem divjem dnevu se je pojavilo vprašanje, kako bosta naša nagrajenca peljala domov. Špela je posumila, da bo običajna vožnja precej medla proti tej, ki jo je izkusila na Vranskem. Tako je tudi prav. Na cesti vozimo varno, dinamično pa na poligonu.

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

Anketa: Kaj bi radi doživeli z nami?

Na portalu Vozim se smo osvežili marsikatero CPP temo, upamo si govoriti tudi o cestnem bontonu. A ne želimo ostati le pri teoriji. Zanima nas praksa, vožnja, vse tisto, kar doživimo za volanom. Tu je priložnost, da nam poveste, kaj bi pa radi vi in kakšnih izkušenj si želite vi. Rešite kratko anketo in nam s svojimi odgovori pomagajte sooblikovati naše akcije in portal Vozim se.

Adrenalinska rally vožnja s prvakom Rokom Turkom

Zaključek letošnje akcije Ponovno na izpitno vožnjo je bil ekskluziven in adrenalinski! Izžrebano nagrajenko in nagrajenca je državni prvak v rallyju Rok Turk popeljal na adrenalinsko vožnjo s svojim tekmovalnim vozilom. Na poligonu Centra varne vožnje na Vranskem pa sta nagrajenca tudi sama preizkusila privlačnost dinamične vožnje s posebnim izvenserijskim športnim vozilom. Preverite, kako je bilo! 3 … 2 … 1 … Gas!

Kako se upreti silam v ovinku?

Mnogim je bilo malo mar za fiziko v šoli, a ko govorimo o varni vožnji skozi ovinek, se ji ne moremo izogniti. V tokratnem članku bomo pogledali, kaj se zares dogaja z avtomobilom, ko zapeljemo v ovinek, in kako pri tem ohraniti nadzor. Videli boste, da so sodobni pametni telefoni res zelo pametni in da nam lahko pomagajo pri izboljšanju vožnje. Uporaben nasvet iz prakse pa bo z nami delil Rok Turk, državni prvak v reliju.

DRAJV – ena aplikacija in kup razlogov za uporabo

Navade, tudi vozniške, so železna srajca. Kako odložiti staro srajco slabih vozniških navad in postati varnejši voznik? Mimo nas gredo opozorila policije, črne statistike, globe. Kaj pa pozitivna motivacija? Pogovarjali smo se s petimi vozniki, ki uporabljajo aplikacijo DRAJV, ki ne kaznuje slabih vozniških navad, ampak vzpodbuja dobre.

Poskrbite za varno vožnjo in delo s traktorjem

Traktor je vozilo in delovni stroj obenem. Prav zaradi teh različnih vlog so tudi podatki o nesrečah razdeljeni v prometne nesreče in delovne nezgode. Vsak podatek zase ne deluje šokantno, a oba skupaj predstavljata težavo, saj se v Sloveniji vsako leto zgodi okoli 200 nesreč s traktorjem. Z znanjem in s previdnostjo lahko to številko zmanjšamo. Kako? Prijavite se na brezplačno delavnico, ki bo v nedeljo, 8. avgusta 2021, na Vranskem.