CPP Članek

Kako nam gre zavijanje desno pri rdeči luči?

Čas branja: 3 minute

Po letu in pol od uvedbe novega znaka, ki dovoljuje zavijanje v desno pri rdeči luči, smo preverili, kako smo se navadili nanj. Rešitev je namenjena večji pretočnosti v prometu. Je ukrep to dosegel?

Ureditev zavijanja desno pri rdeči luči je najučinkovitejša na semaforiziranih križiščih z ločenimi pasovi za zavijanje desno in brez prisotnosti pešcev. Pomembno pa je, da se vozniki prepričate, da se lahko varno vključite na vozišče, ne da bi pri tem ovirali druge udeležence v prometu.

Smo sprejeli novi prometni znak?

Še pred uveljavitvijo prometnega znaka, ki dopušča zavijanje v desno pri rdeči luči, so na AMZS poudarjali pomen izobraževanja voznikov. Ti morajo namreč biti seznanjeni z novostjo in jo tudi znati pravilno in varno uporabljati.

Direkcijo RS za infrastrukturo smo povprašali, kakšni so dosedanji rezultati. »Ugotavljamo, da novo prometno pravilo generalno pripomore k izboljšanju pretočnosti prometa, izboljšanju nivoja uslug in zmanjšanju zamud ter dolžine vrst, saj omogoča praznjenje pasu po zaključku zelene faze.«

Nekaj težav pa zaznava policija. »Trenutno ta ureditev ne vpliva na povečanje ali zmanjšanje števila prometnih nesreč. Ugotavljamo pa, da še vedno prihaja do tega, da so vozniki pred križišči z omenjenim prometnim znakom zmedeni, ker ne poznajo natančno pravil za ravnanje voznika v takem križišču,« so povedali na policiji.

Opominjanje na varno zavijanje v desno pri rdeči luči je torej še vedno pomembno, saj je zavedanje o potencialnih nevarnostih preslabo.

Izognite se pastem in potencialnim nevarnostim

Najlažje vam bo, če boste sledili 3 preprostim pravilom.

1. Ustavite se pred polno črto za ustavljanje. Ne preskočite tega prvega koraka. Če je v križišču prehod za pešce in/ali kolesarje, preverite, če so pešci ali kolesarji na prehodu. »To je zelo pomembno, saj se sicer vozniki že vnaprej fokusirajo le na prihajajoča vozila in lahko spregledajo pešce in kolesarje,« opozarjajo na AMZS.

2. Poglejte na levo in preverite, ali res ni prometa na levi strani in ali bo zavijanje pri rdeči luči varno.

3. Pazite na bližajoča se vozila, kolesarje in pešce. Ti lahko pridejo iz obeh smeri. Kolesarji in pešci imajo v križišču prednostno pravico, prav tako vozila na prednostni cesti. Kot voznikom vam ni treba zavijati desno. To storite le, če se počutite varne in samozavestne.

Vas jezi, če kdo ne zavije desno pri rdeči luči, ko bi lahko?

Pomembno je zavedanje, da znak omogoča zavijanje v desno pri rdeči luči, ne pa tudi zahteva. Za ta manever se voznik odloči le, če se počuti varno in samozavestno. Če se ne, mu tega ni treba storiti. To pa morate upoštevati tudi vozniki za njim. Nobenega nepotrebnega hupanja voznikom, ki ne želijo zaviti desno, ne bi smelo biti.

Se obeta več znakov, ki dovoljujejo zavijanje desno pri rdeči luči?

»Postavitev teh dodatnih prometnih znakov ne more biti izvedena avtomatično, saj ima zagotavljanje varnosti prioriteto,« so povedali na Direkciji za infrastrukturo. Pri vsaki namestitvi novega znaka posebej ocenijo križišče z vidika prometne varnosti in tehnične ustreznosti.

Pojasnili so, da tovrstna prometna ureditev zahteva upoštevanje številnih dejavnikov – od števila in hitrosti vozil do preglednosti, predvsem pa prisotnosti ranljivejših skupin, kot so pešci, šolarji in kolesarji ter osebe z omejeno mobilnostjo. »Slednje se tudi pri novih predlogih lokacij s strani zainteresirane javnosti vse preveč zanemarja, saj lahko vozniki v fazi vključevanja oz. vožnje desno ob rdeči luči na semaforju spregledajo pešca ali kolesarja. Obenem so tudi pri tovrstnih prometnih ureditvah prisotne napake voznikov, ki predhodno ne preverijo, ali je smer prosta.«

Zapomnite si vsaj ta napotek:

Pri zavijanju v desno pri rdeči luči upoštevajte 3 pravila, opisana v članku, da se izognete potencialnim nevarnostim. Če se ne počutite varno, počakajte zeleno luč na semaforju.

Oznake članka: avtomobilisti, mladi vozniki

Kaj delamo za varnejše ceste?

Kdo že učinkovito uporablja DRAJV zemljevid in kako?

DRAJV zemljevid pomaga prepoznati nevarne odseke, načrtovati varne poti in raziskovati. Aktivnim državljanom daje orodje za izboljšanje lokalnega okolja.

Prostoferke – odlične voznice, srčne prostovoljke

Spoznajte srčne prostovoljne voznice, ki so v prevozih starejših našle veselje, smisel, družbo in način za ohranjanje vozniške kondicije.

Z DRAJV podatki do varnejših poti

Spoznajte DRAJV zemljevid, ki ponuja povsem nov vpogled v način vožnje slovenskih voznikov in v najpogostejše izzive v prometu.

Bi kupili e-skiro svojemu otroku?

E-skiro ni igrača, zato je prav, da starši opravijo tehten premislek pred nakupom e-skiroja za svojega otroka. Preverite osnovne nasvete za lažjo odločitev.