Vozim se logo Vozim se logo Triglav logo Triglav logo Triglav logo
CPP Situacija

Pojasnjujemo: Kanalizirano krožišče

Čas branja: 3 minute
Vir naslovne slike: Anže Malovrh/STA

Izrazi kanaliziran rondo, turbo rondo, turbo krožišče in kanalizirano krožno križišče pomenijo isto. Hkrati pa ta krožišča mnogim voznikom povzročajo največ preglavic. Kaj je kanalizirano krožišče? Zakaj zmanjšujejo možnost bočnih trkov vozil? Kaj storiti, če se v njem razvrstite napačno? Pojasnili bomo vse težave, s katerimi se srečujemo vozniki.

Kanalizirano krožišče ima fizično ločene prometne pasove. Enako kot za običajna krožišča tudi za kanalizirana velja, da zagotavljajo večjo pretočnost prometa. Zaradi nižje hitrosti vožnje se tam zgodi manj nesreč, ni možnosti za čelna trčenja vozil, krožišča pa tudi zmanjšujejo hrup in onesnaževanje.

Poleg vsega tega pa je za kanalizirana krožišča pomembno, da zmanjšujejo število možnih konfliktih situacij. To dosežejo s fizičnimi ovirami – namesto črt so namreč nameščeni nizki robniki ali drugačne fizične ovire, ki vodijo voznika in preprečujejo menjave pasov.

Kaj je pomembno za voznike?

Najpomembnejše je, da se še pred uvozom v kanalizirano krožišče razvrstite na ustrezen pas. Pri tem vam pomagajo razvrstilne in usmerjevalne table nad cesto ali ob njej. Nameščene so pred uvozi, zato je treba upoštevati največjo dovoljeno hitrost, da se pravočasno razvrstite na ustrezen pas. Kljub temu lahko prve izkušnje z velikim kanaliziranim krožiščem predstavljajo težavo in stres za voznike.

Menjava prometnih pasov je v kanaliziranem krožišču prepovedana, pogosto pa tudi fizično onemogočena. Različni sporni manevri, ki so značilni za običajna večpasovna krožišča, se v kanaliziranih krožiščih ne zgodijo. Pred izvozom ne bo nihče sekal vašega pasu in s tem povzročal nevarnosti. In tudi sicer je možnosti za bočne trke vozil precej manjša kot pri običajnih večpasovnih krožiščih.

Vseeno pa se lahko zgodi, da se ne razvrstite pravilno. Kaj storiti v takem primeru? Četudi ste lastnik robustnega terenca, ne poskušajte prevoziti ovire in menjati pasu. To je ne samo prepovedano, ampak tudi nevarno, saj ostali udeleženci ne pričakujejo takih manevrov.

Če izberete napačen pas, ga znotraj krožišča ne boste mogli zamenjati in krožišče boste morali zapustiti na napačnem izvozu. To ni strašna tragedija, le nekaj časa vam bo vzelo, da boste prišli do mesta, kjer boste lahko obrnili in se vrnili. V takih situacijah je pomembno, da vas ne premaga in iz tira spravi stres.

Kaj smete in česa ne v kanaliziranem krožišču? Preverite z animacijo.

Ste opazili težavo v krožišču? Gre za eno od pogostih napak, saj vozniki mislijo, da jim črtkana črta dopušča menjavo pasu v krožišču. V resnici je ta črtkana črta namenjena vozilom, ki z uvoza zapeljejo na notranji pas. Tudi v tem primeru je ključna pravilna predhodna razvrstitev.

Ne pozabite, da je vsako krožišče primer zase. Če pa vas skrbijo tudi običajna krožišča, je tu članek o vsem, kar morate vedeti, da vas noben rondo ne bo zmedel.

Prijavite se na e-novice

Vsak mesec berite o manj znanih pravilih CPP, osvežujte svoje znanje o cestnem bontonu in ostanite varen voznik!

Kaj delamo za varnejše ceste?

Anatomija motoristove vožnje

Kakšen je slovenski motorist? Kaj vpliva na njegovo vožnjo? Kaj lahko naredimo za večjo varnost motoristov? O tem na dogodku Anatomija vožnje za motoriste.

Kako sistemi COPS povečujejo prometno varnost?

Ste že opazili nenavadne prometne znake z utripajočimi lučmi, osvetljenimi razlagalnimi tablami in s sončnimi celicami? Če jih še niste, jih po prebranem članku gotovo boste.

4 težave z omejitvami hitrosti

Upoštevanje hitrostnih omejitev ni vedno preprosta naloga. Spoznajte 4 težave in se izognite dilemam glede omejitev hitrosti.

Anketa: Nove funkcionalnosti v DRAJV-u

Ste redni ali vsaj občasni uporabnik mobilne aplikacije DRAJV? Katere izboljšave in nadgradnje aplikacije bi se vam v prihodnje zdele najbolj dobrodošle? Delite z nami svoje predloge, da bo DRAJV še bolj atraktiven in vsestranski.

Anketa: Kaj bi radi doživeli z nami?

Na portalu Vozim se smo osvežili marsikatero CPP temo, upamo si govoriti tudi o cestnem bontonu. A ne želimo ostati le pri teoriji. Zanima nas praksa, vožnja, vse tisto, kar doživimo za volanom. Tu je priložnost, da nam poveste, kaj bi pa radi vi in kakšnih izkušenj si želite vi. Rešite kratko anketo in nam s svojimi odgovori pomagajte sooblikovati naše akcije in portal Vozim se.